Tamara Đajić: Nema ljepšeg osjećaja nego kad savladate nešto nemoguće

Pružanje prilike mladom kadru i omogućavanje dodatnih edukacija za konstantan napredak je nešto po čemu je Mozzart poznat. Same potrebe ove kompanije, regionalnog lidera u priređivanju igara na sreću, diktirale su profil zaposlenih u njoj.

Tako u Mozzart sistemu rade matematičari, dizajneri, pravnici, programeri, arhitekte… U praksi to znači da je potrebna samo dobra volja da bi se proširila znanja iz bilo koje oblasti. U to se uvjerila i Tamara Đajić, diplomirani inženjer grafičke tehnologije i dizajna, koja svoju karijeru gradi u branši za koju mnogi kažu da je rezervirana za muškarce.

Tamara je sa svojim kolegom Igorom Šajinovićem učesnik projekta “30 ispod 30” u organizaciji agencije Represent Communications BiH i njenih partnera kojim se žele istaknuti vrijedni mladi ljudi, okosnice svojih kompanija iz različitih oblasti poslovanja.

Malo je čudno da jedna žena bude u ovakoj ‘muškoj’ branši, ali ko uopće određuje da li je zanimanje ili branša muška ili ženska? Smatram da tu nema pravila, možda ćete negdje morati više da se potrudite i budete uporniji, ali zar nema ljepšeg osjećaja od toga kada savladate nešto što vam se na početku činilo nemoguće. Moj otac nije propustio nijednu utakmicu Svjetskog prvenstva, ista stvar je i sa suprugom. U mojoj porodici se svako takmičenje, liga i kup moraju odgledati i ljubav prema sportu je neminovna. Meni je, izgleda, bilo suđeno da budem u kompaniji Mozzart, što me čini veoma srećnom”, istaknula je Đajić.

Ona je od samog početka svog poslovnog razvoja u kompaniji Mozzart.

Tehnološki fakultet završila sam na Univerzitetu u Banjoj Luci, a nakon nepuna četiri mjeseca od završetka studija i svega dva intervjua za posao, od kojih je drugi bio u Mozzartu, zaposlila sam se i evo već sam dio Mozzartove porodice skoro šest godina. Majka sam male djevojčice Kaline, koja mi je uz supruga Vladimira glavni motivator za napredak, bilo da se radi o poslovnom ili ličnom napretku”, kazala je na početku razgovora Tamara.

U Mozzartu je krenula da radi kao marketing specijalista i vrlo brzo je napredovala.

S obzirom na to da sam na samom početku bila jedini radnik u sektoru Marketinga, te kako se tržište širilo i sve više pažnje se posvećivalo marketingu moji zadaci su se širili, a samim tim obaveze i odgovornosti. Nakon dvije godine i osam mjeseci rada na poziciji marketing specijaliste unaprijeđena sam na poziciju rukovodioca sektora Marketing.

Nakon određenog vremena počeli smo i sa širenjem broja zaposlenih u našem sektoru, tako da sada naš tim broji četiri člana, na koje sam jako ponosna. Vođena misijom i vizijom kompanije, kreiram ciljeve i strategiju njihovog sprovođenja u marketingu, a zajedno sa svojim timom kreiram i implementiram sve kampanje. Vjerujem da ste ih već dosta i primijetili.

Tamara kaže da “kupi” znanje sa svih strana, u kompaniji i van nje, ali da najviše uči od kolega kako na tržištu BiH, tako i u Srbiji. Prema njenim riječima, za uspjeh u marketingu jedne od glavnih osobina su kreativnost, inovativnost i komunikativnost.

‘Mi smo ti koji stvaramo potrebe kod naših potrošača/korisnika usluga i predstavljamo sve prednosti i inovativnosti koje ih čine zadovoljnim. Za jednog rukovodioca veoma su bitne osobine liderstva, pristupačnosti kolegama koje vodite u sektoru, kako biste im u svakom momentu mogli odgovoriti na njihova pitanja, nedoumice ili ih podstaći na napredovanje i širenje znanja i vještina u onome šta rade.

Komunikacija je ključan faktor, kako u mom sektoru, tako i u ostalim sektorima ili direkcijama. Također, ako želite da budete uspješni u svom poslu, potrebno je konstantno da se usavršavate, pratite trendove, budete uporni i istrajni u onome šta radite, jer na taj način uvijek ćete ići prema naprijed. A ono što bih izdvojila, ne samo za svoj sektor već i generalno, jeste da kada znate sve segmente poslova koje se obavljaju u vašoj nadležnosti, mnogo lakše razumijete i organizujete kolege i njihove obaveze na radnim zadacima koje obavljaju.”

Za ovu mladu i uspješnu damu najbolji dio dana je kada gleda statistike.

Tada vidim rezultate koje smo kolege i ja postigli kao tim, te razmišljamo i planiramo na koji način bismo mogli još unaprijediti kampanje ili uvesti neke nove koje bismo testirali i kasnije pratili njihovu efikasnost. Mladima se pruža šansa u biznis svijetu ukoliko su oni ti koji imaju želju, istrajni su u onom što žele, konstantno se usavršavaju, što bi žargonski rekli “grabe” sve ispred sebe. Sve više mladih se opredjeljuje i za pokretanje svojih biznisa, što je veoma pozitivno.”

Najisplativije investicije u njenom životu su one koje joj pomažu da se usavršava.

Kada govorim o poslovnom svijetu, s obzirom na to da sam se odmah i zaposlila nakon završetka fakulteta, divno je što sam dio kompanije koja konstantno radi na usavršavanju i investiranju u svoje zaposlene. Tako da razni kursevi i edukacija koje su mi pružili smatram isplativim investicijama, jer su svakako one pomogle meni u širenju znanja, a samim tim njih sam primjenjivala i u poslu”, zaključila je Đajić.

Kompanija Mozzart na tržištu igara na sreću posluje od 2001. godine, a u Republici Srpskoj od 2006. godine. Zahvaljujući dobro osmišljenoj i savremeno koncipiranoj poslovnoj politici uspjeli su da u relativno kratkom vremenskom periodu postanu jedna od vodećih kompanija na području Istočne Evrope u oblasti sportskog klađenja i igara na sreću.

U ovom trenutku, s više od 1.000 poslovnica i preko 4.000 zaposlenih unutar sistema, osim na području naše zemlje uspješno posluju na teritoriji Srbije, Rumunije, Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Malte, Kenije i Kolumbije, a uskoro očekuju i širenje poslovanja na još država

RIJEČ MENTORA

Igor Šajinović, direktor Direkcije poslovnih procesa, kaže da mladi u Mozzartu imaju veliku priliku da se usavršavaju, a sve u cilju da budu spremni za izazove sa kojima se svakodnevno suočavaju.

Ukoliko slučajno i nakon konsultacija sa kolegama i dalje budete imali neku dilemu, kompanija će vrlo rado izaći ususret i ogranizovati seminar, kurs, angažovati stručnjake ili uz pomoć nekog drugog mehanizma obezbijediti sve potrebne informacije i edukacije kako biste neometano mogli obavljati poslove u opisu svog radnog mjesta. Prostora za napredovanje ima u svakom smislu, od usavršavanja, do organizacionog koje je prirodan slijed događaja u kompanijama koje imaju trend širenja poslovanja – kako lokalno tako i globalno. Kada imate takvu podršku iza sebe, ništa vas ne sprečava da idete naprijed.U takvim uslovima lako vam je da iz svojih zaposlenih izvučete ono najbolje”, kazao je Igor, koji se osvrnuo na Tamarin razvoj u kompaniji Mozzart: ”Tamara je primjer radnika koji je iskoristio sve ove prilike. Iz studentske klupe, predanim, vrijednim i odgovornim radom je napredovala i nadograđivala svoja znanja, a kompanija je to prepoznala i nagradila trud’‘.