Svečanim presijecanjem vrpce otvoren tunel 1.mart

Predstavnici Udruženja ratnih vojnih invalida i paraplegičara KS Mušan Kamenica i Samir Fazlić svečanim presijecanjem vrpce večeras su otvorili  tunel 1. mart i dionicu Zenica jug – Lašva na Koridoru Vc.

Novih šest kilometara moderne autoceste olakšava i skraćuje putnu komunikaciju između Sarajeva i Zenice.

Tunel 1. mart je najznačajniji objekt na Koridoru Vc. Dužine gotovo tri kilometra svrstan je među najduže u BiH i one koje će biti izgrađeni na tom koridoru.

– Ovo je najmoderniji tunel u regionu koji je urađen isključivo vlastitim snagama domaćih kompanija i radnika u organizaciji “JP Autoceste FBiH” i ja im ovom prilikom čestitam – izjavio je federalni premijer Nermin Nikšić.

Na ovaj način, kako je dodao, ne uvezujemo samo Sarajevo i Zenicu, ovim primičemo Mostar Zenici, Doboj Sarajevu.

– Dakle, uvezujemo našu BiH i sve naše građane, i ovo je vlasništvo BiH i svih građana BiH koji danas s razlogom trebaju da budu sretni i ponosni – dodao je Nikšić.

Napomenuo je da su domaće kompanije na ovaj način stekle reference da mogu konkurisati na tenderima i dodjeli poslova širom regiona i Evrope, te da je to poseban benefit za domaću privredu.

– Dovoljno je proći ovim tunelom pa da svako shvati o kakvom infrastrukturnom objektu se radi. Ovo je čudo domaćih izvođača, uspjeli smo bez strane pomoći da napravimo tunel i to u rekordnom roku – izjavio je ovom prilikom federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić.

Tunel, kako je kazao direktor Javnog preduzeća “Autoceste FBiH” Ensad Karić, posjeduje modernu LED rasvjetu i opremljen je svim sigurnosnim sistemima, promjenljivom signalizacijom, vatrodojavom, hidrantskom mrežom, radio, mobilnom i internet vezom, video nadzorom, a upravljanje će se vršiti 24 sata dnevno, 365 dana u godini iz Centra za održavanje i kontrolu prometa (COKP) Drivuša.

Tunel 1. mart, kako je dodao Karić, uspjeh je bh. građevinarstva.

Taj posao je ranije u dva navrata povjeravan slovenskim kompanijama, koje su u vrijeme izvođenja radova otišle pod stečaj.
Nakon dolaska sadašnje uprave na čelo Autocesta Federacije BiH, od slovenskih firmi su naplaćene bankovne garancije za neizvršeni posao, a posao je povjeren domaćim kompanijama okupljenim u Konzorcij, koji su činile firme Euroasfalt, ŽGP, Hidrogradnja, Entea i Butmir, prema kojima su izmirena dugovanja za dotadašnji angažman na proboju tunela.

Taj potez se pokazao potpuno opravdanim jer su domaće kompanije povjereni posao završile u predviđenom roku.

S obzirom da je tunel dio panevropskog koridora Vc i standardi po kojima se radilo su u skladu sa evropskim normama, tj. u potpunosti se poštuje evropska direktiva o sigurnosti u tunelima.

Na svakih 250 m se nalazi veza između dvije tunelske cijevi, kao pješačka – evakuaciona veza, dok se na svakih 1.000 m nalaze prolazi (ukupno dva) za pristup vozilima.

Tunel 1. mart (Vijenac) dosad je najveći infrastrukturni objekat u Bosni i Hercegovini. Ukupna dužina tunela je veća od 2.900 m, zavisno od cijevi, dok dužina obje tunelske cijevi iznosi 5.680 m. Vrijednost projekta je procijenjena na 62 miliona eura.

Praksa je da zbog korištenja ovakvih tunela cijena putarina bude nešto viša, ali će ovaj će biti izuzetak.

– Vodeći se time da je situacija u BiH takva da ne možemo opteretiti stanovništvo, cijena će ostati kao i za korištenje regularnog kilometra, samo će se dodati ovih novih šest kilometara, odnosno cijena će se povećati za korištenje tih novih šest kilomtara – kazao je Karić.

Autoceste FBiH nastavljaju raditi ubraznim tempom i najavljuju da će uskoro biti pušteni u promet novi kilometri na dionici Međugorje – Bijača, te završena dionica Tarčin-Sarajevo zapad čime će centralni dio BiH biti povezan modernom cestom.

Ceremoniji su prisustvovali predstavnici svih nivoa vlasti i radnici koji su radili na izgradnji ovoga tunela i dionici Zenica jug – Lašva.

 

Trafika|Ba|Fena