Sarajevo Film Festival (SFF) je vrlo značajan i za ljude koji se bave filmom, a i za one koji vole gledati filmove, kazao je za Agenciju Fena poznati bh. glumac i direktor drame u Narodnom pozorištu Sarajevo Ermin Sijamija.
Dodao je da se na Sarajevo u tih devet dana gleda malo drugačije, odnosno na način kako bi Sarajlije mogle živjeti tokom cijele godine, da su stvari postavljene na pravi način.
– SFF je postao konstanta. Program i sadržaj je kvalitetan i skoncentriran je više na regionalni film, što je jako dobro, jer privlači umjetnike iz cijele regije – istakao je.
On smatra da nema više euforije oko SFF-a koja je vladala u periodu kada je festival nastajao i rastao. Također misli da programski sadržaji koji nisu vezani za festival prevladavaju u medijima.
– Široke mase više interesuje ko je šta obukao i ko je došao, nego filmovi. Ali ipak, pune kino dvorane pokazuju da ljude također interesuju i filmovi – objasnio je.
Na pitanje gdje je bh. kinematografija danas, Sijamija je odgovorio da sada ne postoji.
– Mi koji se bavimo filmskom umjetnošću nikako ne možemo da shvatimo da imamo najveći i najkvalitetniji festival u ovom dijelu svijeta, a jednostavno nemamo kinematografiju. Negdje sam pročitao da će na ovom festivalu biti prikazano oko 20 bh. filmova, ali realno, to su dokumentarni ili kratki filmovi – kazao je.
On smatra da se bh. kinematografija sistematski ubija, te da ljude koji odlučuju o davanju novca za snimanje filma jednostavno to ne interesira.
– Vjerovatno se boje da se ne progovori o nekim stvarima i da narod ne vidi šta se dešava. Realno, u zemlji u kojoj se snimi jedan film u dvije godine, ne postoji kinematografija – naglasio je.
Sijamija je pohvalio kinematografiju susjedne Hrvatske koja snimi i deset filma godišnje, te osam devet tv-serija.
– Oni su u dvije godine snimili filmova kao što je BiH u 20 godina. Mi ne moramo toliko, ali mislim da je dovoljno tri do četiri filma godišnje. Na milion stanovnika bi se trebao snimiti jedan film u godini – kazao je.
Sijamija je zaključio da je BiH, nažalost, u svemu posljednja, pa tako i kinematografiji.
Trafika|Ba