Sezona građevinskih radova na cestama je u punom jeku, a Federacija BiH postala je veliko gradilište. S obzirom na to da se bliži vrijeme godišnjih odmora, kada su gužve na magistralnim cestama i putevima ka graničnim prijelazima sve veće, građani strahuju da će pored dugog čekanja na granicama, izgubiti i po nekoliko sati u kolonama zbog čestih radova na cestama.
Vozači u Zeničko-dobojskom kantonu koji su već svakodnevno prinuđeni i po nekoliko sati čekati u kolonama pred tunelom Vranduk II i mostovima Bosna IV i Bosna V, već duže vrijeme negoduju zbog radova koji traju duže od godinu, a još veća zabrinutost nastupila je zbog najave obnove tunela Crnaja koji se nalazi na najfrekventnijoj dionici prema jugu naše zemlje i moru.
Nema alternativnih puteva
Ipak, iz javnog preduzeća Ceste Federacije BiH ističu da neće biti obustava u jeku sezone godišnjih odmora, te da nema razloga za toliku zabrinutost.
– S obzirom na to da nema alternativnih pravaca već da se promet mora odvijati u tunelu Crnaja jednom trakom naizmjenično, JP Ceste FBiH je vodilo računa o problemima odvijanja saobraćaja u toku izvođenja radova. Iz tih razloga će se radovi izvoditi u periodu od polovine septembra do polovine maja 2020. godine, a da u periodu od polovine maja do polovine septembra mjeseca sljedeće godine na ovom pravcu neće biti nikakvih aktivnosti i stvorit će se uvjeti za normalno odvijanje prometa. Upravo iz tih razloga je rok za završetak radova decembar 2020. godine – napominje za Faktor direktor preduzeća Ljubo Pravdić.
Pripremni radovi će početi početkom jula, ali tada, kako tvrdi Pravdić, neće biti obustava saobraćaja.
Dodaje da magistralni pravac M-17 ima izuzetan značaj u cestovnoj mreži Bosne i Hercegovine budući da se na njemu odvija vrlo intenzivan promet, ali i da je njegova obnova izuzetno zahtjevna.
– Tunel Crnaja dugo vremena crnu tačku na putu M-17 zbog niza nedostataka, od kojih su najneugodnije neravnine na kolovozu, velika količina procjednih voda u vrijeme kišnih padavina i topljenja snijega, pojava leda na kolovozu, ledenica na svodu obzide u zimskim periodima itd. Ovakvi nedostaci su permanentna opasnost za učesnike u saobraćaju. Zbog toga II faza radova koja će se vršiti na tunelu Crnaja ima za cilj da rekonstrukcijom postojećeg tunela osigura funkcionalnost, poboljša sigurnost prometa i postigne nivo usluge odgovarajući za magistralnu cestu – navodi Pravdić.
Oni koji godišnji odmor provode u Neumu, uprkos dugogodišnjim obećanjima, još ne mogu koristiti novi put od Stoca, koji bi prepolovio vrijeme putovanja na toj dionici. I Put Stolac-Neum liči na gradilište.
– Završeni su radovi na dionici Stari Neum – Kiševo – Broćanac, dužine oko 12 km, a u toku su radovi na poddionici Prapratnica – Hutovo u dužini od oko 2,5 km, uključujući i tunel Žaba. Radovi su počeli u oktobru 2018. godine, a trebali bi biti završeni u oktobru 2020. godine. U septembru bi trebali početi i radovi na poddionici Stolovi – Drenovac, u dužini od oko 8,70 km koji će se prema planu izvoditi do decembra 2020. godine – navodi direktor JP Ceste FBiH.
Do završetka radova potrebno je završiti još dvije poddionice, a u Cestama očekuju da će svi radovi na cesti od Neuma do Stoca biti završeni tek 2022. godine.
Pravdić ističe i da ovo preduzeće ulaže sve napore kako bi se maksimalno ubrzali radovi i što prije normalizirala situacija na putu prema Doboju, gdje je već duže vrijeme usporen i otežan saobraćaj.
– Sanacija regionalne ceste R445 Nemila – Zenica se očekuje početkom sedmog mjeseca kada će putnički promet biti u potpunosti preusmjeren na ovaj alternativni pravac dok će teretna vozila i dalje prometovati kroz tunel Vranduk jednom trakom naizmjenično. Prema dinamičkom planu, završetak radova na ovoj dionici očekuje se u oktobru – ističe Pravdić.
Obilaznice oko gradova
Naglašava da je trenutno u implementaciji Program modernizacije magistralnih cesta u FBiH, zbog čega na prostoru čitave Federacije BiH ima jako puno radova.
– Radi se rekonstrukcija starih i dotrajalih objekata, prvenstveno mostova i tunela, sanacija crnih tačaka na magistralnim cestama, izgradnja traka za spora vozila s ciljem povećanja propusnosti i frekventnosti prometa na prijevojima, rekonstrukcija osovina magistralnih cesta sa lošim elementima, izgradnju obilaznica oko gradova, prvenstveno Južne obilaznice Mostara itd. Također se izvode aktivnosti na završetku magistralne ceste M-18, prijevoj Karaula gdje se radi nastavak rekonstrukcije tunela i izgradnja dionice, ukupne dužine 2 km, te očekujemo da će ovi radovi biit okončani krajem sedmog, odnosno početkom osmog mjeseca – ističe Pravdić te apelira na sve učesnike u prometu i moli za razumijevanje i strpljenje prilikom prolaska preko ili neposredno uz pomenuta gradilišta.
– Svi ovi radovi izvode se radi povećanja sigurnosti učesnika u prometu i frekventnosti prolaska vozila kroz kritična mjesta. S obzirom na početak sezone godišnjih odmora i povećanje prometa na magistralnim cestama, apeliramo na učesnike u prometu da koriste alternativne pravce kako bi se izbjegle gužve i smanjilo čekanje u područijima izvođenja radova o kojima se mogu informirati podsredstvom BIHAMK-a, HAK-a i web stranice JP Ceste Federacije BiH – savjetuje Pravdić.
Izvor: Faktor