Rigoroznija saobraćajna pravila u Evropskoj uniji

Evropska unija napravila je veliki korak ka sigurnijem saobraćaju. Na snagu je stupila nova regulativa koja će olakšati procesuiranje osoba koje prekrše saobraćajne propise u EU, bez obzira iz koje države članice dolaze, prenosi Al Jazzera.

Nema više mandatnih kazni, plaćanja na mjestu događaja ili potrage za prekršajnim sudovima u nepoznatim gradovima. Od sada će vozače kazne čekati kod kuće i na njima je samo – da ih plate.

Kršenje saobraćajnih propisa u inostranstvu je rizik koji se sve manje isplati.

„U potpunosti podržavam ideju da se saobraćajne kazne šalju vozačima. Ukoliko prekršite propis bilo gdje, trebate biti kažnjeni poput svih ostalih”, kaže motociklist iz Njemačke Walter Jendel, a slično misli i njegova sunarodnjakinja Margot Schmied.

„Mislim da je ispravno da svako odgovara za prekršaje koje počini. Na kraju krajeva, svi smo Evropljani, a to znači jednaka prava za sve”, rekla je.

Od 7. novembra, sve 24 države koje su se obavezale provoditi direktivu iz Brisela dijelit će informacije o prekršiocima saobraćajnih propisa sa ostalim članicama.

Kažnjava se osam propusta, među kojima su prekomjerna brzina, vožnja bez sigurnosnog pojasa i upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola i droga, vožnja bez kacige za motocikliste, korištenje mobitela pri vožnji, prolazak kroz crveno svjetlo i nedozvoljeni prelazak u drugu traku.

„Nova pravila podrazumijevaju efikasniju i bržu razmjenu podataka o vlasniku vozila unutar EU. Također, što je velika prednost, ubuduće će vlasniku vozila detalji o prekršaju koji je počinio biti saopćeni na njegovom maternjem jeziku, mada ova mogućnost treba tek zaživjeti u praksi”, kazao je Michael Nissen, ADAC-ov šef zadužen za međunarodno pravo.

Ima i onih Evropljana koji ne dijele entuzijazam zvaničnika, poput vozača iz glavnog grada Poljske koji javode kako primanja u EU nisu jednaka, te da više vole platiti za saobraćajni prekršaj na licu mjesta događaja.

Upravo takva praksa više nije prihvatljiva u Evropi, a izuzetak su Velika Britanija, Irska i Danska koje nisu podržale novu regulativu, te države na Starom kontinentu koje nisu članice Unije.

 

Al Jazzera|Trafika|Ba