Radnici GRAS-a žele da rade i da žive od svog rada

Predstavnici Sindikata komunalne privrede  GRAS-a danas su na konferenciji za novinare u Sarajevu iznijeli svoje zahtjeve, među kojima se ističe onaj prema Skupštini , Nadzornom odboru i Upravi preduzeća, da u cilju omogućavanja poslovanja u skladu sa ekonomskim principima ukinu sve mjesečne karte, osim tromjesječnih, polugodišnjih i godišnjih karata koje su već u opticaju.

Također zahtijevaju podhitno isplatu plaće i toplog obroka za januar 2014. godine, a od Skupštine, Nadzornog odbora i Uprave preduzeća da odmah podignu tužbu protiv Kantona Sarajevo u skladu sa Zakonom o komunalnoj djelatnosti.

Na konferenciji je istaknuto da ukoliko postoji neko drugo rješenje koje može relativno brzo dovesti u poziciju GRAS da nesmetano radi i živi od svog rada, a građanima Kantona Sarajevo osigura redovan i kvalitetan prijevoz, Sindikat je spreman da razgovara o tome i da sa svoje strane da puni doprinos realizaciji takvih rješenja.

Predsjednik Sindikata komunalne privrede GRAS-a Adnan Himzanija rekao je da loša politika dosadašnjih vlada Kantona Sarajevo prema GRAS-u koja je kroz tarifni sistem “svalila” subvencioniranje povlaštenih korisnika prijevoza, a koji čine 65 posto ukupnog broja korisnika usluga, na leđa GRAS-a, uništava to preduzeće, a građani Kantona Sarajevo dolaze u sitaciju da imaju neredovan i nekvalitetan prijevoz.

Dodao je da je krajem prošle godine Skupština Kantona Sarajevo donijela set zaključaka s ciljem da bez velikog opterećenja budžeta korisnika usluga budu stvoreni uvjeti da GRAS počne poslovati na samoodrživom principu, ali Vlada Kantona Sarajevo u budžet za tekuću godinu nije uvrstila sredstva za realizaciju tih zaključaka.

– Subvencije na karte daju radnici GRAS-a i ta sredstva su ugrađena u dug ovog preduzeća – rekao je Himzanija.

Sindikat je najavio da će radnici GRAS-a od 7. do 12. aprila u vremenu  od 15.00 do 16.30 sati svakodnevno održavati proteste ispred zgrade Vlade Kantona Sarajevo.

Na konferenciji je naznačeno da radnici GRAS-a ne traže pare i ugrađivanje u budžet ,već da predstavnici kantonalnih vlasti kažu da nisu u stanju da subvencioniraju cijene karata i da puste GRAS da posluje po ekonomskim principima.

Potcrtali su da cijene karata GRAS-a uvijek mogu biti 20 posto niže od cijena Centrotransa, a da sa pravilno vođenom ekonomskom politikom mogu biti i postepeno umanjivanje.

Nakon pres-konferencije Sindikata, novinarima se obratio v.d. direktora GRAS-a Avdo Vatrić koji je pojasnio da tarifna politika preduzeća nije mijenjana od 2005. godine, a da je za to vrijeme cijena električne energije poskupila za više od 30 posto, dok je cijena goriva sa 1,30 KM poskupila na 2,50 KM.

Vatrić je dodao da kantonalne vlasti putem GRAS-a vode socijalnu politiku subvencioniranjem karata za određene kategorije korisnika, što je normalno, ali po Zakonu o komunalnoj djelatnosti, osnivač preduzeća, odnosno Vlada KS,  dužna je da anulira tu razliku, što oni nisu činili,  a što je rezultiralo gomilanjem dugova preduzeća.

Naglasio je da su tržište javnog prijevoza u Kantonu Sarajevu “napali” drugi prijevoznici bez ikakvog zakonskog uporišta te da on podržava zahtjeve radnika da bude zakonom regulisano ko može obavljati djelatnost javnog prijevoza na području Kantona Sarajevo.

Protesti radnika GRAS-a koji su počeli u 13.00 sati ispred upravne zgrade preduzeća okončani su oko 14.00 sati.

Javni gradski prijevoz u vrijeme protesta odvijao  se normalno.

 

Trafika|Ba|Fena