Kontroverzna serija umjetnika Erika Ravela “Los intocables” (The Untouchables) ima za cilj “očuvati i braniti pravo na djetinjstvo” u svijetu koji često ugrožava sigurnost i nevinost svojih najugroženijih građana. Uz fotografije djece postavljene kao da su razapete na leđima hirurga, sveštenika, vojnika i drugih, serija prisiljava svoje gledatelje da se suoče s neizrecivim teškoćama s kojima se suočavaju mnoga djeca.
Svaka fotografija odnosi se na odvojeni užas; pedofilija, rat u Siriji, trgovina organima, dječji seks turizam na Tajlandu, nuklearno zračenje, dječja pretilost i školska pucnjava.
Ravelo je kritiziran zbog serije u cjelini, kao i zbog upotrebe religioznog raspeća ikona – u onome što su neki nazvali “pornografskim” serijama. Ravelo, kršćanin, ističe da ikonu Isusa na križu ne može tvrditi nijedan pojedinac ili skupina: “Religiozna ikona nije tuđa vjerska ikona. To je i moja ikona, to je moja kultura, to je moje obrazovanje, to je način na koji su me učili komunicirati. “
Ravelo se čini iznenađen što su negativni odgovori usmjereni na njega, a ne na pitanja na koja njegove fotografije žele skrenuti pozornost. „Još uvijek ne razumijem zašto su neki ljudi ljuti na mene, ali nisu bijesni zbog tih problema. Neki se ljudi uvrijede fotografijama, ali ne i problemi s fotografijama.”
Ravelo također napominje da su mnogi “modeli” na fotografijama njegovi prijatelji i njihova djeca, te da su dječja lica pikselizirana kako bi zaštitila svoj identitet i pružila anonimnost u predstavljanju većih problema.
Serija je nesumnjivo neugodna za gledanje i zašto ne bi bilo? To je u konačnici vizualni prikaz nezamislive štete nanesene djeci, a namjera mu je potaknuti akciju kako bi se stvari koje ona predstavlja okončale. Bijes koji okružuje ovu seriju ne bi se trebao odnositi na same fotografije ili ikonografiju koju je koristio Ravelo, nego na činjenicu da problemi predstavljeni u “Los Intocables” postoje u našem svijetu danas.