Dok traje opasnost od zaraze koronavirusom, plaćanje komunalnih usluga na određen način postalo je i problem jer građani u dugim redovima stoje i satima da bi platili struju, vodu, gas, grijanje ili odvoz otpada.
Komunalna javna preduzeća uredno šalju račune građanima i firmama. Međutim, neki se žale da se ne vrše redovna očitavanja potrošnje struje, vode i gasa što demantiraju iz javnih preduzeća.
Vodovod i kanalizacija svaki mjesec očitava stanje na brojila i nakon toga isporučuju račune potrošačima, rekao je Enver Hadžiahmetović, direktor ovog javnog preduzeća.
– Samo u januaru ne očitavamo brojila s obzirom na zimu i zaleđene šahtove. Onda pošaljemo račune koje smo zapisali u decembru, pa kasnije u februaru vršimo poravnanje računa. Naravno da u ovom poslu imamo problema i unutrašnja kontrola ViK-a radi non-stop i nismo cvjećka. Ali nastojimo da unaprijedimo svoje usluge i da provjeravamo sve žalbe potrošača – kaže Hadžiahmetović.
Potrošačima je od marta produžen rok za plaćanje računa zbog mjera koje se provode protiv pandemije koronavirusa.
– Na poleđini računa koje šaljemo potrošačima piše da je rok plaćanja 30 dana. Međutim, zbog ove krizne situacije računi za februar, mart i april mogu se platiti u roku 75 dana bez zatezne kamate – pojašnjava direktor ViK-a.
– U martu i aprilu 2020. godine priliv od naplate potrošene vode pao je za 20 posto. Očekujemo za maj, juni, juli kako budu popuštali mjere u borbi protiv koronavirusa, da će biti bolja naplata. Sada hoteli ne plaćaju vodu jer nemaju gostiju i zbog toga je smanjena naplata – kaže Hadžiahmetović.
Sarajevogas, kako su nam rekli, svaki mjesec vrši očitanje brojila.
– Očitanje se vrši redovno, svaki mjesec. I računi se, također, dostavljaju mjesečno. Radnici KJKP Sarajevogas zahvaljujući organizaciji rada tokom proglašenog stanja prirodne nesreće, sve aktivnosti su obavljali redovno, bez prekida – poruka je iz Sarajevogasa.
Rok za plaćanje računa je 15 dana od datuma izdavanja računa. Ali iz Sarajevogasa naglašavaju da poštuju odluku nadležnih organa I institucija, tako da od proglašenja stanja prirodne nesreće nisu dostavljane opomene za isključenje gasa zbog duga potrošača i u kategoriji domaćinstava i privrede.
Bez obzira na to što većina građana redovno plaća račune, od marta je opala naplata gasa u Kantonu Sarajevo.
– Ukupna naplata gasa marta do početka maja manja je oko sedam posto u odnosu na isti period 2019. godine – otkrili su nam u Sarajevogasu.
Elektroprivreda BiH saopćila je da će u Sarajevu očitavanje brojila obavljati jednom u dva mjeseca. Na ovaj potez odlučili su se kako bi smanjili neposredne kontakte svojih zaposlenika sa kupcima električne energije.
– Kupcima električne energije ostavlja se mogućnost da sami očitavaju brojilo na isti datum na koji je očitanje izvršeno u prethodnom mjesecu. Informacije o datumu očitanja kupci mogu pronaći na računima za električnu energiju iz prethodnog perioda, a svoja očitanja dostaviti telefonskim pozivom putem besplatne info linije ili upućivanjem na kontakt adrese (mail adrese) – saopćeno je ranije iz Elektroprivrede BiH.
Evo koji su besplatni brojevi Elektroprivrede BiH i email adrese na koje potrošači mogu dostaviti svoja očitavanja električne energije.
Srednjebosanski kanton 080 020 130, [email protected]
Bosansko-podrinjski kanton 080 020 131, [email protected]
Zeničko-dobojski kanton 080 020 132, [email protected]
Kanton Sarajevo 080 020 133, [email protected]
Unsko-sanski kanton 080 020 134, [email protected]
Tuzlanski kanton 080 020 135, [email protected]
Hercegovačko-neretvanski kanton 080 020 136, [email protected]
U slučaju nedostatka podataka o očitanju brojila, JP Elektroprivreda BiH Sarajevo izvršit će procjenu potrošnje kupca na osnovu prosječne potrošnje iz prethodnog perioda.
Stvarni utrošak električne energije i eventualne razlike u očitanjima iz perioda procjene utvrdit će se po očitanju brojila u narednom mjesecu i bit će iskazani na računu za taj mjesec, poručeno je iz Elektroprivrede BiH.