Potrošačka korpa premašuje dvije prosječne plate u FBiH

Nerazmjeran odnos prihoda i troškova života u BiH doveo je do toga da građani BiH sa svojim prosječenim primanjima ne mogu preživjeti od prvog do prvog, utvrdio je to ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić, ocijenivši da bez bržeg napretka na putu prema Europskoj uniji, građani BiH još godinama neće vidjeti značajnije promjene i rast primanja i prava.

Potrošačka korpa ovih dana premašuje dvije prosječne plate u FBiH, što prikazuje da ako se i zanemari činjenica nezaposlenosti i idealizira situacija da svaka porodica ima zaposleno dvoje ljudi u porodici, svejedno četveročlana porodica ne može sa svojim prosječnim primanjima “spojiti’ od prvog do prvog”, istaknuo je Marić.

Upitan mogu li građani BiH uopće preživjeti kad se usporedi prosječna plata s potrošačkom korpom, kratko je kazao da ne mogu.

Stanovništvo BiH neće još godinama vidjeti značajnije promjene i rast vlastitih primanja i prava, bez bržeg razvoja na putu ka Europskoj uniji i veće uključenosti Bruxellesa u napredak BiH, smatra Marić.

Cilj je BiH dostizanje standarda Unije kao i priključivanje EU porodici. Realnost današnjice jesu preživljavanja značajnog broja potrošača i zaduživanja da bi se isfinancirao tekući život“, naglasio je Marić.

Kada su u pitanju poskupljenja osnovnih životnih potrepština, navodi kako je do povećanja došlo, što je evidentno, no ne samo u protekloj godini već općenito i u posljednjem desetljeću, pa i duže.

Promatrano kroz dugoročno razdoblje od posljednjih 15-ak godina, popriličan broj namirnica je poskupio od 50 do 100 posto originalne cijene“, naglasio je Marić.

Dodao je kako je Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH od marta 2020. godine do marta 2021. godine zaprimila preko 1 000 žalbi potrošača te da se 20-ak njih odnosilo na povećanje cijena općenito.

Potrošači se najviše žale na usluge u sektoru telekomunikacija, komunalnih usluga i robe opće potrošnje, a u manjoj mjeri i na online usluge, medicinske proizvode i financijske usluge.

Marić napominje i kako vlade entiteta i resorna ministarstva imaju alate koje mogu koristiti u regulaciji kretanja cijena.

U martu 2020. godine Institucija ombudsmana je pozdravila odluke vlada entiteta o zamrzavanju cijena s datumom 6. marta 2020. godine, ali nažalost, vlade su iste odluke povukle nakon nekoliko sedmica trajanja“, utvrdio je.

Zbog svega navedenog, ombudsman za zaštitu potrošača savjetuje građanima da vode računa o cijenama u različitim tržnim centrima, budući da, kako kaže, postoje značajnija odstupanja.

Također, da vode računa o robi koja je na akciji radi rokova trajanja te da kupuju isključivo potrebne stvari i suzdrže se od kupovine svih nepotrebnih proizvoda dok god i epidemiološka, ali i financijska neizvjesnost postoji.
Pored toga, poručuje im da obavezno traže i sačuvaju račune o kupnji radi mogućih reklamacija i žalbi.

(Fena)