Prije nekoliko dana u blizini sela Kuzmin u Srbiji počele su pripreme za krak novog autoputa ka BiH, odnosno Sarajevu, piše beogradski Blic.
Sremsko selo Kuzmin je prije dvije godine postalo poznato između ostalog i po tome što je proglašeno za “najselo” u Srbiji u kategoriji do 5.000 stanovnika, a uskoro će postati i rijetko selo praktično na raskrnici dva autoputa.
Osim puta Beograd – Zagreb koji prolazi kroz atar Kuzmina, prije nekoliko dana malo izvan sela su počele i pripreme za krak novog autoputa ka BiH, odnosno Sarajevu.
Izgradnja dionice autoputa Kuzmin – Sremska Rača doprinijeće boljem povezivanju Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, ali je važan projekat i za stabilnost regiona, rekla je povodom početka radova i prvog gradilišta na ovom potezu, potpredsjednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović.
Prema njenim riječima, važno je da se Srbija povezuje sa svim susjedima, bilo putevima ili željeznicom, jer povezanost znači manje nestabilnosti u cijelom regionu.
Na gradilištu koje je “zauzelo” oko pet hektara kod Kuzmina prvi su se pojavili radnici i mašine turske kompanije “Tašjapi” kojoj je povjeren posao izgradnje ove dionice autoputa.
Sa njima je nedavno potpisan ugovor vrijedan 250 miliona eura, a prvi komercijalni ugovor vezan za izgradnju autoputa koji će spojiti Beograd i Sarajevo obuhvata projektovanje i izgradnju oko 17 kilometara dionice Sremska Rača-Kuzmin, zajedno sa novim mostom preko Save, i izradu projekata za dionicu Požega-Kotroman, dugu oko 60 kilometara.
Kako je navedeno u saopštenju ministarstva, vrijednost komercijalnog ugovora sa kompanijom “Tašjapi” iznosi ukupno 250 miliona eura i to: 220 miliona eura za izgradnju dionice od Kuzmina do Sremske Rače u dužini od 17 km, od kojih je 100 miliona eura predviđeno za izgradnju novog mosta preko Save, a 120 miliona za izgradnju dionice autoputa i pet miliona eura za projektno-tehničku dokumentaciju na tom projektu.
Takođe, 25 miliona eura je namijenjeno za projektno-tehničku dokumentaciju za dionicu Požega – Užice – Kotroman, drugi krak autoputa prema Sarajevu.
Prema riječima šefa gradilišta, Jusufa Šarle trenutno se grade objekti u kojima će biti smješteni radnici kojih će na ovoj dionici biti oko hiljadu, a istovremeno je započeta i izgradnja asfaltne i betonske baze iz koje će se osigurati beton i asfalt za gradnju puta i pratećih objekata.
Prvi metri ove trase očekuju se već tokom juna, a krajnji rok za završetak autoputa je šest godina, prenio je Blic.
IZVOR: Indikator