Prvi Centar za održavanje i kontrolu prometa (COKP), najvažniji objekt na autocesti A1 koji služi za smještaj jedinica za održavanje, nadzor i upravljanje prometom na autocesti, pušten je danas u rad na dionici Drivuša-Bilješevo.
– Odsad će se saobraćaj voditi i kontrolisati centralizovano, s jednog mjesta na cijeloj autocesti. To će pridonijeti povećanju sigurnosti učesnika saobraćaja na autocesti, a time i harmonizaciji prometnih tokova. COKP Drivuša je prvi centar ovog tipa u Bosni i Hercegovini – kazao je direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić.
Iz COKP-a će se sigurnost putovanja autocestom A1, u dužini 102 kilometara, uključujući gotovo deset kilometara dvocijevnih tunela, nadzirati i osiguravati svakodnevno 24 sata.
Karić je dodao da će se zaposlenici u svom radu služiti savremenim i sofisticiranim sistemima koji osiguravaju dotok informacija s cijele dionice autoceste u realnom vremenu. Sva oprema na COKP Drivuša je u skladu s evropskim normama i procedurama postupanja u incidentnim situacijama.
Promet na svim dionicama autoceste od Zenice do Sarajeva, te dionica Bijača -Međugorje koja će biti puštena ove godine, nadzirat će se i upravljati putem promjenjive dinamičke signalizacije, tok saobraćaja u tunelima – rad ventilacije, led rasvjete, koordinacija svih eventualnih incidenata ili akcidentnih situacija sve u saradnji s policijom, vatrogasnim i drugim hitnim službama u slučaju potrebe.
Autoceste FBiH dobivaju i prvu interventnu vatrogasnu brigadu. Saradnja s lokalnom zajednicom rezultirala je angažmanom 12 vatrogasaca iz Vatrogasne brigade Zenica koji će bit obučeni za protupožarnu sigurnost u tunelima.
Iz ovog centra će se upravljati i ostalim sistemima implementiranim na autocesti i tunelima kao što su videonadzorni sistem, prometni informacioni sistem, vatrodojavni sistem, hidrantski sistem, telefonski pozivni sistem, SOS sistem, sistem radiodifuzije u tunelu, sistem daljinskog vođenja i nadzora, upravljiv elektro-energetski sistem, itd.
U sklopu COKP-a nalaze se i drugi objekti neophodni za upravljanje i održavanje autoceste: upravna zgrada za kontrolu sigurnosti, radionice, benzinska pumpa, praonica vozila, garaže za vatrogasna vozila i teretna vozila, solana, parking i ostali pomoćni objekti.
– U julu završavamo i puštamo u promet tunel 1. mart i dionicu Drivuša – Gorica, odnosno Zenica jug i modernom autocestom povezujemo Sarajevo i Zenicu – istakao je Karić.
Svečanom otvaranju COKP-a prisustvovali su načelnik Opštine Zenica Husejin Smajlović, predstavnici BIHAMK-a, Civilne zaštite Opštine Zenica i Vatrogasne brigade Zenica i drugi.
Trafika|ba|Fena