Ne događa se baš tako često da imamo priliku iz prve ruke da čujemo nešto o tome kako je bilo raditi sa Steveom Jobsom u kompaniji Apple. Do sada se pojavilo već mnoštvo svjedočenja kako je ovaj vizionar oblikovao kulturu kompanije, ali sada je izašlo i nešto novo – intervju sa bivšom Apple-ovom potpredsjednicom za marketinške komunikacije Allison Johnson.
Od 2005. do 2011. godine ona je bila jedna od nekoliko ljudi u Apple-u koji su imali direktnu komunikaciju sa Jobsom.
Prema riječima Johnsonove, dvije “zastrašujuće, omrznute” riječi koje Steve Jobs nije podnosio dok je rukovodio Apple-om bile su “brending” (branding) i “marketing”.
“U Steveovom umu, ljudi povezuju brendove sa televizijskim reklamama i oglasima i vještačkim stvarima. Ali, najvažnija stvar bila je odnos ljudi prema proizvodu. Dakle svaki put kada bismo mi rekli ‘brend’ bila je to ružna riječ”.
Što se tiče marketinga, Johnsonova kaže ovo: “Marketing je kada morate prodati nešto nekome. Ako ne pružate vrijednost, ako ih ne edukujete o proizvodu, ako im ne pomažete da dobiju najviše iz proizvoda, vi u tom slučaju prodajete. Ali mi ne bismo smijeli da budemo u tom modu”.
Ali, sada dolazi do paradoska, pa zar nije upravo marketing ono što Apple najbolje radi? Kako ključna osoba za marketing u Apple-u može sada tvrditi da je marketing bila “ružna riječ” u toj kompaniji?
Odgovarajući na ovo pitanje, Johnsonova je rekla da je Apple tretirao lansiranje svake svoje kampanje kao masivni napor da edukuje javnost o novim proizvodima i to na način da su efikasno prenijeli ono što iskustvo korištenja čini te proizvode posebnim.
“Ono što je važno pri tome je da je marketinški tim uvijek stajao pored timova za razvoj proizvoda i inženjerskih timova”, otkrila je Allison Johnson.
Kompletan intervju s Allison Johnson možete da pogledate ovdje:
BusinessInsider|Trafika|Ba