Prodaja novih automobila u Evropi u prva dva mjeseca tekuće godine je lošija nego što se predviđalo, a bolja vremena se očekuju tek za nekoliko godina.
Predstavnici autoindustrije koji su se okupili u Ženevi, gdje se 7. marta otvara 83. salon automobila, ocijenili su da je dužnička kriza u evrozoni ostavila posljedice na evropsko automobilsko tržište.
Predsjednik uprave BMW, Nobert Reithofer, izjavio je za Frans pres da poboljšanje situacije na evropskom tržištu automobila očekuje tek za pet godina, imajući u vidu posljedice ekonomske krize, kao i posljedice oštrih mjera štednje koje su posebno pogodile zemlje južne Evrope.
Prodaja novih automobila prošle godine u 27 zemalja EU opala je za osam odsto, a bolja situacija se ne očekuje ni u ovoj godini, čemu idu u prilog podaci iz prva dva mjeseca ove godine.
U Njemačkoj je u februaru prodato 200.000 automobila manje, što je pad od 10,5 odsto u odnosu na isti mjesec prije godinu dana.
U Francuskoj je prodaja u februaru smanjena za 12,1 odsto, petnaesti mjesec za redom, što je znak strukturne krize tržišta, u Italiji je prodaja pala za 17,4 odsto a u Španiji za 9,8 procenata.
Japanski kompanija za proizvodnju guma Bridžston najavljuje otpustanje 950 zaposlenih zbog pada prodaje.
Poslije lošeg početka godine, analitičari finansijske organizacije Morgan Stenli snizili su danas raniju prognozu o padu prodaje na evropskom automobilskom tržištu sa četiri na šest odsto.
“Evropsko tržiste je oduvijek bilo komplikovano”, izjavio je direktor prodaje Folksvagena, Kristijan Klinger.
Predstavnici francuske kompanije PSA Pežo Sitroen potvrdili su svoju prognozu o padu prodaje od tri do pet odsto za 2013.
Analitičari ocjenjuju da kriza koja je pogodila Italiju i Španiju počinje da se osjeća i na sjeveru kontinta.
Američka kompanija Ford, koja je predviđala gubitak od dvije milijarde dolara u ovoj godini, očekuju da će prodaja u prvih šest mjeseci biti lošija nego što se očekivalo, sudeći po trenutnoj situaciji.
Predstavnici Forda, koji je već zatvorio tri fabrike u Evropi, smatraju da će vraćanje proizvodnje u Evropi na nivo prije krize biti moguće za četiri do pet godina.
Međutim, proizvođači luksuznih modela, koji se prodaju po prosječnoj cijeni od milion do tri miliona evra – kao Meklaren, Ferari i Lambordzini, ne osjećaju krizu.