Kupovina automobila: Muškarci su neodlučni emotivci, žene vrlo konkretne

Istraživanje je potvrdilo koliko se muškarci i žene razlikuju u kupovini automobila.

Prodavač autodijelova iz Pennsylvanije, CJ Pony Parts, proveo je istraživanje o navikama i potrebama koje vozači oba spola pokazuju tijekom nabavke automobila. Rezultati govore da su muškarci prilikom kupovine automobila dvostruko neodlučniji.

Žene prilikom izbora novog vozila obraćaju pažnju na izdržljivost, pouzdanost, sigurnost i cijenu, dok muškarci gledaju interijer, vanjski izgled, tehnologiju i dimenzije automobila.

Ženama je pritom važnija praktičnost, za razliku od muškaraca koji se prilikom kupovine vode emocijama i maštanjima. Ovaj podatak nije u skladu sa stereotipom koji sugerira da su žene emotivnije od muškaraca.

Internet stranica za prodaju automobila Cars.com pronašla je još neke specifičnosti po kojima se razlikuju muškarci i žene.

Žene često traže automobile koji se odlikuju manjom potrošnjom i kompaktnim dimenzijama, a muškarci žele moćni kamionet ili sportske modele poput Mustanga. Dame se ne obaziru mnogo na dodatnu opremu kao što je premium audio sustav, a koji može biti presudan prilikom donošenja odluke o kupovini u slučaju muškaraca, piše Chicago Tribune.

Oko 33 posto žena odluku o kupovini donosi tek poslije probne vožnje, za razliku od muškaraca kojima je probna vožnja najvažniji čimbenik odlučivanja u 29 posto slučajeva.

Istraživanje stranice iSeeCars.com govori da boja auta igra mnogo važniju ulogu ako ga kupuje dama. Među glavnim favoritima kod oba spola su bijela, crna, siva i metalik vozila. Žene se češće odlučuju za tirkizne nijanse, a među favoritima su zlatni i plavi automobili. Izbjegavaju žutu, narančastu i crvenu.

“Posljednjih godina muškarci češće biraju svjetlucave boje koje se nalaze na popularnim trkaćim modelima, jer su sportska vozila popularnija kod ‘jačeg spola’. Tirkizni i zlatni modeli su draži ženama koje zbog svakodnevnih potreba češće biraju karavane i terence”, objašnjava glasnogovornica portala iSeeCars.com Julie Blackley.

Tijekom sajma automobila u Chicagu održana je rasprava pod nazivom “Što je pokreće”. Glavna tema bile su preferencije dama prilikom kupovine vozila.

“Žene imaju značajan utjecaj na kupovinu automobila širom svijeta”, kaže osnivačica Ženskog vodiča za automobile Scotty Reiss. SUV modeli su danas omiljeni među damama. Više ih vole od limuzina, jer su podignuti. To im pruža lakši ulazak i izlazak iz vozila, lako ubacivanje prtljage, vožnju djece i kućnih ljubimaca. “Riječ je o vozilima koje odlikuje bolja preglednost, udobnija su i imaju veći prtljažnik”, objašnjava Reiss i dodaje da pogon na sva četiri kotača olakšava vožnju u zemljama gdje klima utječe na loše vremenske prilike.

“Žene i dalje nisu oduševljene automobilima. Priče o vozilima uvijek su ispunjene detaljima o mehanici, performansama, adrenalinu, a to ih baš ne uzbuđuje”, objašnjava Reiss i dodaje da su žene sa 60 posto udjela u ukupnom broju prodanih vozila pokretačka snaga potražnje za automobilima.

Urednica portala Cars.com Jennifer Newman kaže da žene prilikom kupovine pokazuju oprezan i analitički pristup, za razliku od muškaraca koji su pod jakim emocijama.

“Od žena se može mnogo naučiti kada je kupovina vozila u pitanju. U salon biste trebali ući otvorenih očiju. Ako se ne osvrnete oko sebe, postoji rizik da ćete propustiti sjajne modele s korisnim funkcijama”, objašnjava Newman

IZVOR: Index.hr