Zlatko Vitković, grafički dizajner čije se ime tajno krije iza brojnih reklama, postera, ambalaža i drugih vizuelnih promotivnih materijala koje je radio za brojne kompanije i agencije.
Bez talenata i znanja iz njegove struke nemoguće je zamisliti marketinšku industriju i to je bio jedan od razloga zašto smo bili znatiželjni da upoznamo Zlatka i postavimo mu nekoliko pitanja za portal Trafika.ba.
Osnivač ste studija za grafički dizajn Kreatizator. Kažite nam o važnosti potrebe za uslugama koje nudite i predstavite nam Kreatizator?
Kreatizator u svom punom nazivu je ustvari “studio za grafički dizajn i audio-video dizajn”, tako da se spektar usluga koje Kreatizator nudi prostire od jednostavnog logotipa pa sve do kompleksnog animiranog videa sa zvučnim efektima. Sve što klijenti zamisle, Kreatizator im to vizualizira u svom grafičkom fazonu. Čak i ako nemaju neku najjasniju viziju za svoju priču i izgled, mogu se svakako osloniti na moju dizajnersku slobodu i interpretaciju. Studio postoji već 2 godine i zasad sve radim sam ili kako me moji najbliži od milja zovu “One Man Army”.
Radili ste za brojne kompanije, organizacije, manifestacije, marketinške agencije, u kojem pravcu se nastoji profilirati Kreatizator?
Nakon završetka školovanja na odsjecima za grafički dizajn u Srednjoj umjetničkoj školi i potom Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu započinjem svoj trnovit put do uspjeha. Poslije 10 godina iskustva u svojoj struci i radu sa raznoraznim firmama i projektima mogu reći da je moto Kreatizatora bio i ostao isti “Sve što zacrtam u glavi trudim se da to i obojim”. Dizajner sam sa izraženom potrebom da budem kreativan u svakom smislu.
Imam oštro oko za detalje i tragam najčešče za jednostavnim formama. I dan danas učim, pratim svjetske trendove i svakim danom sam sve bolji i brži. Cilj je da se idejno razvijam do kraja, za mene nema odustajanja i predavanja.
Mediji su vas zapazili na nedavno održanom Tourism Networking Forumu u Vijećnici za koji ste potpisali cjelokupan vizuelni identitet. S obzirom na to da se radi o dosta neobičnom i dizajnerski neobičnom događaju, kažite nam nešto više o tom iskustvu?
TNF 2018 je svakako za mene iskustvo vrijedno spomena. To je bio unikatan događaj na našim prostorima gdje su se pod zastavom agencije za komunikacije EBBECOMMS okupili razni turistički djelatnici iz BiH i regije sa ciljem poslovnog umrežavanja i povezivanja svog poslovanja sa turizmom. Čast mi je bila kada sam dobio poziv da radim vizuelni identitet za TNF 2018, prije svega iz razloga što je naša Vijećnica bila domaćin ovog događaja. Smatram da je Vijećnica kao sinonim austrougarskog perioda jedan od najljepših i najreprezentativnijih objekata grada Sarajeva. Pseudomaurski stil, zaštitini znak jednog vremena bio mi je inspiracija za izradu vizualnog identiteta TNF-a 2018. Taj spoj tradicionalnog i savremenog se najbolje očituje na primjeru logotipa i postera posvećenog ornamentalnoj dekoraciji koja krasi interijer Vijećnice.
Sav ostali prateći dizajn TNF-a 2018 je rađen u tom maniru.
.
Vaše znanje je podlogu steklo na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu gdje ste diplomirali. Međutim, u vašoj kao i u mnogim strukama veoma je mnogo samoukih dizajnera. Koliko mislite da je važno i neophodno imati bazno školsko znanje kao nadgradnju talentu i samoukosti?
Svoj put umjetničkog stvaralaštva sam gradio uporedo sa svojim hobijima (slikarstvo, stripovi, muzika, filmovi, knjige i na kraju kompjuterska tehnologija) kroz koje vječno crpim inspiraciju koja me održava u životu i daje mi snagu da idem dalje.
Svjedoci smo činjenice kako je danas mnogo samoukih dizajnera koji svoje umijeće u svijetu dizajna grade vrlo lako preko omogućenih edukacija/tutoriala na svima dostupnom internetu. Tu i tamo ima odličnih primjera takvih dizajnera “na svoju ruku” tako da o tome ne mislim ništa loše, na kraju krajeva sve je do klijenta koji će prepoznati kvalitet ili ne.
Što se mene tiče smatram da je pored talenta vrlo bitno obrazovanje, kako bazno tako i nadogradnja tog znanja iz dana u dan. Držim se izreke najpoznatijeg grafičkog dizajnera i ilustratora sa naših prostora “Pratite svoj san. Učinite sve što je potrebno. Ako se to desi, to je sjajno. Ako ne, barem ćeš znati da si pokušao. Tako sam je sagradio svoj posao.” Mirko ilic.
Kako da zainteresirani potencijalni klijenti dođu do usluga Kretizator studija?
Kreatizator studio je moguće kontaktirati kako putem maila [email protected] tako i pozivom na broj mobilnog telefona +38761388005 (Zlatko). Web stranica studija je trenutno u izradi, u međuvremenu na instragram stranici @kreatizator moguće je vidjeti radove nastale u posljednjem periodu, kako samostalno u naletima inspiracije tako u saradnji sa klijentima.
U nastavku neki od radova Kreatizator studija:
(Trafika.ba)