Damir Hadžić, ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine ne samo da podržava prolazak Jadransko-jonske ceste kroz Trebinje i pored Počitelja, čija bi izgradnja trebala početi 2020. godine, već smatra da je prolazak ove ceste kroz BiH jedino ispravno rješenje za ovaj projekat.
Umjesto preko Dubrovnika, Crnu Goru i Albaniju sa zapadnom Evropom autocesta će najvjerojatnije povezivati preko Bosne i Hercegovine. Ovo tvrde izvori iz krugova hrvatske vlade, koji ističu i to da je načelna odluka o tome zapravo već donesena, objavili su jučer hrvatski mediji.
Dio Jadransko-jonske autoceste na južnom Jadranu gradit će se kao nastavak A1 ceste, ali najvjerojatnije ne preko Neuma i Dubrovnika, kako je prvobitno bilo zamišljeno, nego preko Počitelja i Trebinja, odakle će nastavljati prema Crnoj Gori i Albaniji – tvrde hrvatski mediji.
Premijeri zemalja regije će na konferenciji u Berlinu 28. avgusta ove godine pred njemačku kancelarku Angelu Merkel izaći s prijedlogom stvaranja posebnog fonda iz kojeg bi se do 2020. godine finansirala izrada projektne dokumentacije za dijelove Jadransko-jonske autoceste u BiH, Crnoj Gori i Albaniji. A, sama gradnja mogla bi biti završena 2030. godine.
Ukoliko se ovaj dogovor zaista i realizuje, stručnjaci smatraju da u BiH to ne bi samo otvorilo hiljade radnih mjesta za bh. građevinare, nego bi to značilo i porast BDP-a u zemlji, jaču povezanost BiH s EU, ali i snažniji i brži privredni razvoj u cijelom regionu, naročito između Albanije, BiH, Crne Gore i Hrvatske.
Iako nema zvanične potvrde da su dogovori postignuti i da će se Jadransko-jonska cesta graditi kroz Trebinje i Počitelj, ministar Hadžić duboko vjeruje u ispravnost ovakvog razmišljanja.
– Pitanje Pelješkog mosta, neumskog zaleđa, tunela ispod Neuma su stvari o kojima se može razgovarati, ali jedina ispravno rješenje za ovaj region jeste Jadransko-jonska saobraćajnica koja će svoju petlju odnosno čvorište imati kod Počitelja, ići dalje preko Hercegovine, ulaziti u Crnu Goru i dalje nastavljati prema jugoistoku Balkana – rekao je Hadžić.
– Svako ko bi u BiH na bilo koji način pokušao zaustaviti izgradnju ove ceste kroz našu zemlju, ne bi samo radio protiv BiH, već bi direktno radio i protiv sebe – rekao je Hadžić.
Trafika|Ba|NAP