Pristupne ceste mostu Pelješac, dionicu Duboka – Sparagovići (Zaradeže) trebala bi graditi grčka komanija J&P Avax koja je za taj posao ponudila 464,9 milijuna kuna bez PDV-a. Hrvatske ceste danas su naime objavile odluku o odabiru za taj posao procjenjene vrijednosti od 482 milijuna kuna bez PDV-a, a za koji su ponude otvorene još u lipnju prošle godine. U odluci o odabiru navodi se da je ponuda J&P Avax-a valjana i da je prema kriteriju za odabir ponude ocjenjena ekonomski najpovoljnijom ponudom. Osim J&P Avax-a, ponude za izgradnju 12 kilometara duge dionice Duboka – Sparagovići, dalo je još šest tvrtki i konzorcija.
Najnižu ponudu je dao Integral inženjering iz BiH i to 321,2 milijuna kuna, udruga GP Krk i Euro-asfalt iz BIH ponudila je 444,3 milijuna kuna, a također grčka kompanija Aktor 464,6 milijuna kuna. Ponude su poslali i hrvatska podružnica francuskog Colasa – 521,9 milijuna kuna, austrijski Strabag 478,3 milijuna kuna te graditelji Pelješkog mosta China Road and Bridge Corporation (CRBC) i to u iznosu od 647,8 milijuna kuna. U Hrvatskim cestama nisu ni jednog ponuditellja isključili, ali su zato odbili tri ponude. Ponuda Colasa je odbijena kao neprihvatljiva jer cijena te ponude prelazi planirana novčana sredstva naručitelja za tu nabavu. Zbog istog razloga je odbijena i ponuda CRBC-a usto što Kinezi nisu ni produljili rok valjanosti svoje ponude. Ponuda Integral Inženjeringa je pak odbijena jer se smatra nepravlniom zbog neuobičajno niske cijene.
U Hrvatskim cestama kažu da su četiri ponude ocjenjene kao valjane i da ekonomski najpovoljnije ponuda J&P Avaxa zadovoljava sve formalno pravne akte u svim traženim kriterijima sukladno Zakonu o javnoj nabavi. Objašnjavaju i da sukladno istom zakonu od dana donošenja odluke započinje teči rok za eventualno ulaganje žalbe Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Donošenje odluke o odabiru gotovo devet mjeseci nakon što su ponude otvorene na ovom natječaju, u Hrvatskim cestama objašnjavaju da je predmetni postupak javne nabave trajao dulje od očekivanog zbog složenosti samog postupka te opsega i kompleksnosti dostavljene dokumentacije u postupku pregleda i ocjena ponuda.
Predviđeni rok izgradnje dionice Duboka – Sparagovići je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao. Natječaj za izgradnju stonske obilaznice, dionica Spragovići – Papratno i Papratno – Doli još je u tijeku. Dan prije isteka roka za podnošenje ponuda na tom nadmetanju Colas je uložio žalbu na natječajnu dokumentaciju i dok se ta žalbe ne riješi, cijeli postupak je zaustavljen.
(Akta.ba)