NJUJORK – Američki tehnološki div Google kažnjen je u Francuskoj sa 220 miliona evra, odnosno 267 miliona dolara, zbog zloupotrebe tržišnog položaja u industriji onlajn oglašavanja.
Francuska agencija za zaštitu konkurencije saopštila je danas da je Gugl nepošteno upućivao preduzeća na svoje servise i diskriminisao konkurenciju. Google je pristao da plati kaznu i da prekine sa nekima od praksi davanja prednosti svojim servisima, navodi se u saopštenju regulatora, prenosi CNBC.
Izabel de Silva, predsjednica francuske Uprave za konkurenciju, navela je da je istraga otkrila procese kojima je Google favorizovao sebe u odnosu na konkurente i na reklamnim serverima i na platformama na strani ponude, a koji su dijelovi softvera koji izdavači koriste za upravljanje, prodaju i optimizaciju oglasnog prostora na svojim veb lokacijama i mobilnim aplikacijama.
– Te vrlo važne prakse su diskriminisale konkurenciju na novom onlajn tržištu oglašavanja i omogućile Guglu ne samo da očuva već i da pojača svoj dominantni položaj – dodala je de Silva.
Povodom odluke francuskih antimonopolskih vlasti, Google se oglasio danas porukom da će izvršiti niz promjena u svojoj tenologiji oglašavanja na mreži tokom narednih meseci.
Kompanija je takođe najavila da planira da te “promjene uvede na većem broju tržišta, pri čemu će neke izmjene biti na globalnom nivou”.
Istraga je uslijedila nakon što su američka Njuz Korporacija, francuski list Figaro i belgijska novinska grupa Rošel podnijeli žalbu protiv Google-a.
Regulatori širom Evrope pojačano nadziru američke tehnološke gigante zbog zabrinutosti da imaju preveliki uticaj na 700 i više miliona građana tog bloka, navodi CNBC.
(Capital.ba)