U San Franciscu se proda više električnih automobila nego igdje drugdje u Sjedinjenim Državama. U pokušaju da što više stanovnika Kalifornije potakne da se okrenu takvom ekološki poželjnom vozilu, taj grad održava jednosedmičnu ‘feštu električnih automobila’.
Svaki peti električni automobil prodan ove godine u Sjedinjenim Državama kupio je stanovnik San Francisca, a skoro četvrtina svih stanica za punjenje baterija vozila nalazi se u Kaliforniji.
Proizvođač električnih auta Tesla prodaje u Kaliforniji više vozila nego što se proda Poršea, Lincolna i Cadillaca. Kalifornjani su dosad ove godine kupili 34 hiljade Toyotinih hibrida Prius, a jedna rentakar kompanija, City Car Share, u procesu je prebacivanja čitavog svog voznog parka na struju.
Svoju ljubav prema vozilima bez benzina, San Francisco pokazuje kroz jednotjedni niz proslava i manifestacija, ali, u ostatku zemlje, mnogi potrošači su još uvijek rezervirani prema električnim autima, smatrajući ih preskupima, presporima i neefikasnima po kilometraži. Organizatori tjedna električnih vozila kažu da im je cilj upravo eliminacija takvih krivih uvjerenja.
Novi električni auti mogu preći i 450 kilometara na jednom punjenju, a nekolicina modela košta ispod 20 hiljada dolara. Novu Fordov Fusion za 2014. košta 21 hiljadu dolara.
Neke brojke sugeriraju da se kupci i u drugim dijelovima Amerike okreću električnim autima. Vozila koja su u potpunosti na električni pogon, ili su hibridi, predstavljaju manje od 1 posto ukupne prodaje automobila u Sjedinjenim Državama, ali u zadnje tri godine njihova prodaja jako raste, utrostručivši se 2012., a ove je godine na putu da se udvostruči. Rekordan mjesec: august, sa 11363 prodana električna automobila, 5 posto više nego u prethodnom mjesecu.
I ponuda modela je daleko veća nego ranije, sada ih je gotovo dvadesetak, među njima novi BMW i3 i novi Tesla Model X.
Ljubiteljima brzog starta proizvođači poručuju da je ubrzanje kod električnih auta ustvari uglavnom bolje nego kod motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Trafika|Ba|VOA