Kao partner CEO Summita Sarajevo 2021. očekujemo da i ove godine, iako u hibridnoj varijanti, Summit okupi top lidere iz BiH i regije, radi razmjene ideje o neophodnosti promjena u načinu vođenja kompanija u vrijeme vanrednog stanja izazvanog koronavirusa. Među njima biće i Katarina Raičević, direktorica prodaje za MSP u 8 država centralne i istočne Evrope u kojima djeluje Bisnode Dun & Bradstreet, koja će kroz temu “Postanite kompanija vođena podacima i snagom umjetne inteligencije” govoriti i o tome kako u novoj realnosti koristiti podatke na pravi način te kako na osnovu njih izgraditi funkcionalno i efikasno liderstvo.
U samo nekoliko mjeseci krize COVID-19 donijela je godine promjena u načinu na koji kompanije posluju u svim sektorima i regijama. Digitalizirana interakcija s kupcima i lancima nabave te internog poslovanja ubrzala se za tri do četiri godine a udio digitalnih ili digitalno realizovanih proizvoda u portfeljima digitaliziranih kompanija ubrzao se za šokantnih sedam godina. Činjenica da je digitalizacija pozitivna korist nije novost. Ali je prešla iz “lijepo-je-imati” u “neophodno-je-imati” stanje”.
“Epidemija koronavirusa dovela je do veće usmjerenosti na održivost i digitalizaciju. Pokazalo se da su digitalizovane kompanije otpornije i bolje pripremljene za rad u ovakvim uslovima. Dok sve veći broj direktora vidi značajan potencijal u upotrebi digitalizacije, podataka i analitike, još uvijek ima pojedinaca koji ne vide vrijednost takvog razvoja. Moramo im pomoći da razumiju njegov značaj kako bi i sami sudjelovali u ovoj digitalnoj transformaciji”, izjavila je Katarina Raičević i dodala: „Budući da je Dun & Bradstreet vodeći globalni pružatelj podataka i analitičkih usluga, određena odgovornost leži i na nama. Digitalna održivost predstavlja samu srž našeg poslovanja, koje je danas pokazalo da ima veću vrijednost nego ikad prije”.
Prema riječima Samire Muratović, generalne direktorica agencije Altermedija koja je organizator, CEO Summit okupit će 400 top lidera iz BiH i regiona iz iz realnog i uslužnog sektora, kao i poduzetnika iz svih grana privrede te predstavnika državnih institucija diplomatskog kora sa ciljem ujedinjenja uspješnih lidera i kompanija, kako bi se pokrenula pozitivna kretanja za opstanak privrede u cjelosti. “Jer, promjene nastale usljed pandemije koronavirusa sve su osim spontane i prirodne, te zahtijevaju potpuno nove liderske vještine. Oni koji ih na vrijeme prepoznaju i prilagode se, mogu očekivati korist za svoju kompaniju i povećanje profita, dodala je gospođa Muratović.
Stoga budite s nama 17. 06. – link za prijavu je https://www.ceo-summit.ba/about
Kako je pandemija uticala na evropske donositelje korporativnih odluka i njihove kompanije?
Više od godinu dana nakon što je Corona-19 uzdrmala naš svijet, ovo je vrlo intrigantno pitanje Šta je na vrhu njihovih spiskova obaveza? Koji im je najveći izazov? Oni koji su to najbolje riješili – šta su učinili?
Odgovor je vrlo jednostavan – novi način razumijevanje i prihvatanja onoga što se sada dešava – nova percepcija postojećih i budućih poslovnih partrnera, poznavanje svojih kupaca i obavezan uvid u lanac nabavke – sve ono što vam u ovim uslovima omogućavaju podaci i digitalizacija.
Na drugom kraju ljestvice – ko je najviše izgubio? Šta su učinili? Zapravo dogovor je u onome što nisu učinili. Nisu digitalizirali. Još uvijek su na manuelnom načinu rada.
Tri stvari koje su karakteristične za kompanije koje su izašle kao pobjednici iz prve godine krize:
Kao prvo, kompanije vođene podacima su tamo gdje jesu kao rezultat svog truda! One uvijek traže nove podatke kako bi poboljšali performanse ne samo podacima, već i analitikom i tehnologijom. Sofisticirani žele postati još sofisticiraniji. Koji je sljedeći korak – tipično je pitanje kompanije koja nije samo preživjela pandemiju, već je i napredovala.
Kao drugo, oni ne vide podatke kao nešto što “nije loše da ih imamo” već kao nešto mnogo značajnije. I to je ključno. Prihvataju podatke vrlo ozbiljno. Kvalitet podataka, kako ga prikupljate, to je postala prava tema razgovora.
Treće, i jedno od najzanimljivijih zapažanja, nema nikakve veze s bilo čim korporativnim, niti s načinima organizacije posla ili slično. I vrlo je lično. Riječ je o razmišljanju donositelja odluka. Uspješne kompanije imaju tu sreću da imaju menadžere koji žele uvijek postati bolji, razumjeti potencijal podataka i koji imaju sposobnost provesti tu promjenu.
Kad Covid-19 završi, uspješni menadžeri neće se vratiti na staro. Sada su čak i manje kompanije počele razmišljati o tome. Zapravo, niko ne misli da će se stvari vratiti na staro. Ono u šta čvrsto vjerujemo je da će kompanije koje se bave podacima nastaviti rasti i dalje će napredovati.
Stoga vam predlažemo da prihvatite 5 glavnih trendova u području podataka i analitike koje smatraju ključnima za rast i napredak kompanija širom svijeta u godinama pred nama:
Prihvatanje digitalnog radnog mjesta, Određivanje ciljeva na osnovu podataka, Predviđanje
nepredvidljivog, Upravljanje i etika, Borba protiv prevara i privrednog kriminala. Želite li saznati više? Posjetite nas na We are pioneering smart data – Dun & Bradstreet (bisnode.ba) ili kontaktirajte na [email protected] i 0800 22 337.