Paolo Uccello, The Battle of San Romano, c. 1438–40
U ranoj renesansi, rat je bio raskoš drugim sredstvima. Uccellove tri strogo formalne ploče nastale povodom pobjede Firence nad Sienom. U ovoj slici je prisutan rat, ali ne kao poduhvat smrti, nego kao festival političke pompe i okolnost.
Diego Velázquez, predaja Breda, 1634-1635
Na jednoj razini to je samo komad propagande, proslava rijetke španjolske pobjede, a s druge strane je sud slikara Filipa IV. Ova historijska slika, bez alegorijskih figura sadrži more koplja koja pokazuju ka nebu, govori manje o vojnim moćima nego o velikodušnosti, plemenitosti, i kraljevskoj milosti.
Peter Paul Rubens, posljedice rata, 1638-1639
Venera pokušava da zadrži Mars iz zelenog lica Fury; alegorijska figura Evrope baca ruke prema nebu u očaju, žene koja predstavljaju umjetnost leže na terenu postavljene da se gaze. Ova slika je primjer najboljeg Rubensovog posla u njegovoj posvećenosti detaljima a prikazuje scenu iz tridesetogodišnjeg rata, sukoba prepunog divljaštva i besmislenosti, i ovo djelo je rad aktivizma.
Benjamin West, The Death of General Wolfe, 1770
Westov prikaz ključnog trenutka sedmogodišnjeg rata sa generalom koji umire terenu Quebeca u jadikovanju poput Krista, jedna je od prvih velikih američkih slika (bez obzira na Union Jack). Ratnik Indijanac lijevo na slici podsjeća da je temelj Amerike manje slavan od Zapada.
Anne-Louis Girodet, Revolt u Kairu, 1810
Iako naručena da proslavi francusku pobjedu, osnaživanje Napoleonovih vojnika, njegovo lice u sjeni, nije zvijezda ovog djela. Tu su pobunjenici, posebno goli ratnik koji grli ranjenog Mamluka koji nosi sliku.
Francisco Goya, Treći maj, 1808, 1814
Goyin revolucionaran i nepodnošljivo iskren prikaz političkog mučeništva, naručen je na proslavi Španjolskog otpora Napoleonovoj vojsci. Ovo djelo označava pomak od slavlja, herojskog vojnog slikarstva i moderniji idiom koji i dalje dominira u našoj viziji rata.
Édouard Manet, The Battle of the Kearsarge i Alabama, 1864
Manetov morski pejzaž, prvi kojeg je ikada naslikao, prikazuje pomorsku bitku između Unije i Konfederacije koja se desila na obali Francuske. Umjetnik nije bio očevidac – on je vidio sliku u Parizu, i njegovo shvatanje rata kao medijski događaj potvrđuje ga kao najmodernijeg slikara 19. stoljeća.
Käthe Kollwitz, War serija, 1923
Rat ne samo da šteti onima na bojnom polju, već dovodi i do ekonomske oskudice i psihološke štete. U ovom jasnom drvorezu ovog posvećenog pacifiste je prikazana cijela slika rata uključujući i ovu očajničku, trudnu udovicu.
Pablo Picasso, Guernica, 1937
Ožašćena žena raširenih ruku, čovjek osakaćen leži na zemlji, konj izboden i grči se… Picassova očajnička bijesna komemoracija zločinu iz Španskog građanskog rata ostaje najjača antiratna izjava modernog doba. Guernica visi na ulazu u Vijeće sigurnosti UN-a, a 2003 zagovornici rata u IRaku su bili toliko uplašeni za svoju moć pa su naredili da se ova slika prikriva.
Roy Lichtenstein, Whaam!, 1963
Na osnovu slike u stripu pod nazivom “Svi Amerikanci rata”, Lihtenstein je naslikao ovo djelo za vrijeme rata u Vijetnamu. Ovo je podsjetnik da je Pop uvijek bio mračniji i više angažovan pokret nego što mu mi to priznajemo, te da je on prikazao potrošačku kulturu kao dio većeg i opasnijeg poduhvata.
Trafika|Ba