DAJANA DŽINDO: Pet knjiga za profesionalni razvoj

Za čitatelje portala Trafika.ba koji planiraju da ljeto provedu u društvu dobre knjige, a pritom razmišljaju i o pokretanju svog biznisa ili su fokusirani na dosezanje naredne stepenice u svojom profesionalnom životu, Dajana Džindo, izvršna direktorica Fondacije 787 i konsultantica za poslovni razvoj preporučuje 5 zanimljivih knjiga.

Kroz rad u Fondaciji koja već 4 godine kontinuirano pruža podršku mladima i ženama u BiH da osnuju i razviju svoje biznise, Dajana se kako kaže, jako često susreće upravo sa pitanjem koja literatura je korisna te obuhvata niz tema koje mogu zanimati osobe željne profesionalnog i ličnog razvoja. U nastavku se nalaze njene preporuke.

  1. Outliers: The story of success – Malcolm Gladwell

Knjiga Outliers je privukla svjetsku pažnju ponajviše formulacijom Pravila o 10.000 sati koje kaže da je upravo to potrebna količina vremena za savladavanje ili razvijanje bilo koje vještine. Po toj premisi istinska stručnost proizilazi iz marljivog rada, a autor je prikazuje kroz primjere Bill Joya, Mozarta, The Beatlesa i Bill Gatesa. Međutim ono sto je fokus cijele knjige i sto je čini interesantnom za svakog čitatelja, jeste pokušaj odgovaranja na jednostavno pitanje „šta čini one koji su uspješni, uspješnima i drugačijima?“. U knjizi Gladwell pokazuje da je istina o uspjehu sasvim drugačija od očekivanog – ako želimo shvatiti zašto nekima toliko dobro ide u životu, trebamo obratiti pažnju na ono što se događa oko njih, na porodicu, mjesto ili čak datum rođenja. Priča o uspjehu je mnogo zanimljivija nego što isprva izgleda.

Od lokalnih jezika, ova knjiga je dostupna pod nazivom Natprosečni: priča o uspehu u srpskom izdanju ili Izvan prosjeka: priča o uspjehu u hrvatskom izdanju.

  1. Lean Startup – Eric Ries

Lean Startup je knjiga koja će vam pomoći da jasnije sagledate svoju poslovnu ideju i pretvorite je u održiv biznis. U ovom svjetskom bestseleru, autor i preduzetnik Eric Ries nas upoznaje sa lean metodologijom koja se koristi prilikom pokretanja biznisa i koja je promijenila način na koji mnogi osnivački širom svijeta danas grade svoje kompanije i lansiraju svoje proizvode. Sama metodologija, koja se na zanimljiv i lako razumljiv način predstavlja u knjizi, se u velikoj mjeri zasniva na principu brzog validiranja ideje prije nego što se napravi veliko ulaganje – bilo da se radi o novcu, vremenskim, ljudskim ili drugih resursima. Ova knjiga nam stoga na efikasan način pokazuje kako da prije svega izbjegnemo zamku neprovjerenih pretpostavki jer najčešći razlog neuspjeha novih biznisa leži upravo u tome što njihovi proizvodi potencijalnim kupcima nisu potrebni.

Knjiga je dostupna pod istim nazivom u srpskom izdanju.

  1. The Power of Habit – Charles Guhigg

Knjiga koja je godinama bila na vrhu lista najprodavanijih na svijetu i čiji autor je dobitnik Pulitzerove nagrade, je jedna od onih koja će nas usmjeriti ka pozitivnim promjenama u našim životima. U ovoj knjizi saznat ćete zašto navike postoje, kako nastaju i funkcionišu, koji su njihovi mehanizmi, te kako ih, jednom kad su prepoznate, možete promijeniti. Autor također ističe koliko su navike bitne za naš uspjeh uključujući i onaj u poslovnoj sferi. Uz konkretne primjere iz života slavnih i manje slavnih osoba, opise najvećih i najuspješnijih američkih kompanija, bolnica i sportskih organizacija autor ilustruje kako uspješno mijenjanje tzv. ključnih navika može značiti zaradu od nekoliko milijardi dolara, omogućiti osobni uspjeh ali i spasiti ljudske živote, te mijenjati cijela društva.

Knjiga je dostupna u hrvatskom i srpskom izdanju pod nazivom Moć navike: zašto radimo to što radimo i kako to da promijenimo.

  1. Lean in – Sheryl Sandberg, Nell Scovell

Kada je objavljena 2014. godine, knjiga Lean In nanovo je pokrenula konverzaciju o ženama na radnom mjestu, o balansiranju svih obaveza koje samostalno odaberu ili im okolina pripiše, te ispunjenju ličnih ciljeva koje se žene usude ili ne usude javno reći. Radi se o onoj vrsti knjige u kojoj prepoznajete svoja iskustva listajući stranice, dok se pri tome susrećete sa nizom ličnih anegdota autorke, crticama života i odluka uspješnih žena, te rezultatima niza naučnih istraživana. “Žena koja teži liderstvu ne treba da žrtvuje ni ženstvenost i dopadljivost, ni materinstvo“, izričita je Sandbergova, smatrajući presudno važnim da u svijetu vladajućeg muškog društvenog koda, žene budu solidarne sa ženama. Ona također nudi praktične prijedloge na koji način svaka žena može da istupi iz zone komfora i na taj način postigne više kako poslovnom, tako i u privatnom smislu.

Knjiga je dostupna pod nazivima Ustrajnost ili Korak naprijed – žene, posao i volja za vođenjem u hrvatskom izdanju, te pod nazivom Lean in – žene, posao i volja za liderstvom u srpskom izdanju.

  1. The 7 Habits of Highly Effective People – Stephen Covey

Ovaj bezvremenski poslovni klasik, koji je od 1986. doživio niz reizdanja, pruža odgovor na neka od pitanja vrlo bitna za uspješno poslovanje poput: Kako biti proaktivniji i kako unaprijediti efektivnost i efikasnost zaposlenih? Kako naučiti ljude da preuzmu inicijativu i lakše odrede ključne prioritete? Kako poboljšati komunikaciju i podstaći kreativnu saradnju? Kako izgraditi povjerenje i stvoriti win-win odnose? Kako sve vidjeti kao priliku, a ne kao problem? Sedam navika nisu brze „trik-metode“, nego put kojim, korak po korak, usvajamo načela pravednosti, osobnog integriteta, poštenja i dostojanstva. Time ćemo steći samopouzdanje da promijenimo svoj privatni i poslovni život, te sposobnost da iskoristimo prilike koje nam se nude.

Knjiga je dostupna u srpskom i hrvatskom izdanju pod nazivom 7 navika uspješnih ljudi.

(Trafika.ba)