Bez zakonske regulative poželjno prevozno sredstvo postalo opasnost za sve

Upotreba električnih romobila svugdje u svijetu pozitivan je primjer očuvanja životne sredine, ali i smanjenja saobraćajnih gužvi. U našoj zemlji zbog nepostojanja zakonske regulative koja određuje ko ih može voziti i kuda, ali i neodgovornih pojedinaca, vožnja ovim prevoznim sredstvom je opasna, kako za korisnike, tako i za druge učesnike u saobraćaju. Često ih voze i djeca bez roditeljskog nadzora. Zbog toga su u Sarajevu mišljenja o upotrebi ovog prevoznog sredstva podijeljena. Dok struka upozorava na nužnost zakonske regulative, korisnici traže kvalitetnu infrastrukturu, a oni treći moraju imati oči i na leđima.

„Moje mišljenje je da se to treba ukinuti dok se ne odrede pravila igre“, kategoričan je stalni sudski vještak za saobraćaj Ramiz Tiro.

Sličnog mišljenja bio je i gradski vijećnik Jasmin Skorupan, koji je prije nekoliko dana uputio inicijativu Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo o zabrani kretanja električnih romobila, bicikala i motocikala u najprometnijim ulicama u centru Sarajeva. Zbog nedovoljne podrške kolega, odlučio je povući inicijativu. Ali i dalje smatra da su naročito električni romobili problem za pješake, ali i za ostale učesnike u saobraćaju.

„Stvorile bi se dodatne gužve, a u pitanju je i bezbjednost jer se romobili i bicikli brzo kreću, to bi dodatno ugrozilo šetače po Ferhadiji“, objašnjava Skorupan.

Mišljenja o pitanju električnih romobila su podijeljena – kako građana tako i struke. Ipak, saglasni su da bi, pored unapređenja infrastrukture, trebalo zakonski regulisati pitanje električnih romobila, kao što je to slučaj s biciklima. Osim što nije definisano ko može koristiti romobil, nije definisano ni kojom se brzinom mogu kretati.

„Ako pri 50 kilometara na sat udariš pješaka, to su strašne povrede, nije definisan ni uzrast ko ga smije voziti, nije definisano ni da li treba imati kacigu, da li ima zaštitnu opremu“, dodaje Tiro.

Ipak, oni koji koriste romobil, smatraju da je veoma korisno prevozno sredstvo, uštedi dosta vremena, te između ostalog, ne zagađuje okolinu.

„Mnogo brže stignem na destinaciju, ne moram tražiti parking, što je veliki problem.“

„Brže dođem na posao, mnogo je zabavnije.“

Sigurnosni problem predstavlja i to što se istovremeno voze dvije ili tri osobe na jednom romobilu. Struka upozorava da zbog nepostojanja jasnih zakonskih regulativa često dolazi do zloupotreba. To potvrđuje i najnoviji snimak koji kruži društvenim mrežama, a koji pokazuje neodgovornu upotrebu romobila. Naime, na snimku u centru Sarajeva, dvije osobe na glavnoj saobraćajnici voze romobil u suprotnom smjeru. Ovaj snimak jasnije nego bilo koji drugi primjer ukazuje na nužnost da se ubotreba ovog prevoznog sredstva zakonski uokviri.

„Jako je opasna vožnja više lica na jednom romobilu. Konstruktivno gledano, romobili su nestabilna prevozna sredstva i na njima treba posebnu pažnju obratiti prilikom kretanja“, upozorava vještak saobraćajne struke Mirzet Sarajlić.

Iz Ministarstva prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine kažu da je formirana radna grupa za izradu Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini. Također, sve inicijative koje su upućene resornom ministarstvu bit će predmet razmatranja. Kada bi zakon mogao stupiti na snagu nije poznato. Kao što nije poznato ni do kada će se zloupotrebe dešavati, a pješaci biti ugroženi.

Visoko.ba/federalna.ba

(Visoko.co.ba)