Dva glavna američka proizvođača automobila saopštila su da udruženim snagama razvijaju devetobrzinski i desetobrzinski automatski mjenjač.
Nakon zajedničkog rada na nekoliko šestostepenih automatskih mjenjača, General Motors i Ford još jednom su se udružili kako bi razvili nove automatske prenosne sisteme. Ovog puta u pitanju su mjenjači sa devet i deset stepeni prenosa, a namjenjeni su kako standardnim putničkim automobilima, tako i crossover, SUV i pick up vozilima.
U saopštenju dvije kompanije kaže se da će mjenjači biti korišćeni za modele sa prednjim i sa zadnjim pogonom, a prema riječima proizvođača novi prenosni sistemi omogućiće bolje performanse i manju potrošnju vozila.
Zahvaljujući saradnji, razvoj novih mjenjača biće jeftiniji i trajaće kraće nego da ih projektuje svaka od kompanija ponaosob, s obzirom da će prilikom njihovog dizajniranja, konstruisanja i testiranja biti korišćeni svi raspoloživi kapaciteti GM-a i Forda. Saopšteno je da će tehnički detalji novih mjenjača biti objavljeni kada oni budu i zvanično predstavljeni.
Interesantno je da je Stefan Sommer, izvršni direktor kompanije ZF koja je specijalizovana za proizvodnju prenosnih sistema, ranije izjavio da je kod automatskih mjenjača “prirodni limit” devet stepeni prenosa. Prema njegovim riječima, više od toga dovelo bi do prevelikog povećanja mase a mjenjači bi bili isuviše kompleksni i ne bi doprinjeli dodatnom smanjenju potrošnje.
|Agencije|Trafika|Ba|