Australija je prihvatila zahtjev Malezije da preuzme “južni vektor” potrage za zrakoplovom koji je prije više od jednog tjedna nestao s 239 putnika i članova posade, rekao je u ponedjeljak australski premijer Tony Abbott.
Kazao je kako je tijekom telefonskog razgovora s malezijskim premijerom Najibom Razakom, za potragu ponudio i dodatne resurse, uz dosad angažirana dva patrolna zrakoplova P-3 Orion.
“Tražio je da Australija preuzme odgovornost za potragu u južnom vektoru, za koji malezijske vlasti vjeruju kako je jedan od mogućih pravaca leta zrakoplova”, rekao je Abbott u Parlamentu, prenosi Hina.
Zabačeno područje velike dubine
Južni dio Indijskog oceana jedno je od nazabačenijih područja s najvećom dubinom mora, što je za ekipe za potragu veliki izazov.
Sjeverni vektor potrage proteže se preko Tajlanda, Kine, Indije, Pakistana pa gotovo do središnje Azije.
Satelitski podaci kažu da bi se zrakoplov mogao nalaziti bilo gdje od Tajlanda do Kazahstana, i na jugu od Indonezije preko Indijskog oceana sve do Zapadne Australije. Sada u potrazi sudjeluje 26 zemalja.
Kinezi su jutros razdijelili potrebne zalihe svim brodovima koji sudjeluju u potrazi. Zemlja koja ima najviše svojih državljana u nestalom zrakoplovu, njih čak 153, pozvala je Vladu Malezije da pojača napore.
“Naravno, trenutačna situacija traži da se pojačaju napori potrage i prostor je sada mnogo veći. Traži bolje metode. Nadamo se da malezijska strana može dati točnije informacije državama koje sudjeluju u traženju i spašavanju i da će biti u mogućnosti povećati područje potrage”, rekao je Hong Li, glasnogovornik Ministarstva vanjskih poslova Kine.
Istražiteljska ekipa iz francuskog Ureda za istrage i analize došla je u Kuala Lumpur pomoći Vladi Malezije u pronalasku nestalog zrakoplova.
Glavni istražitelj je umirovljen, ali zbog složenosti situacije, stručnjak s mnogo iskustva odlučio je dati svoj doprinos da se misterij napokon riješi.
“Ne mislim da ima ikakava smisla počinjati istragu u moru, dok god nismo locirali nikakve ostatke, jer prostor za koji nismo sigurni, sada je ogroman, i nema smisla počinjati istragu pod morem kada nemamo precizniju predodžbu o lokaciji letjelice”, smatra Jean-Paul Troadec.
I brod indijske mornarice uporno češlja dva područja, Andamansko i Nikobarsko otočje ali i zapadnije – Bengalski zaljev.
Provjera članova posade
U međuvremenu, malezijska policija provjerava članove posade i među putnicima traži osobe koje su imale veze sa zrakoplovstvom.
Tako je pod povećalo istražitelja došao i Mohd Khairul Amri Selamat (29), koji je bio putnik u nestalom zrakoplovu, po zanimanju zrakoplovni inženjer.
“Da, mi istražujemo Mohda Khairula… Fokusirani smo na sve u zrakoplovu s vještinama potrebnim za upravljanje ili održavanje letjelice”, rekao je jedan viši policijski izvor blizak istrazi.
Zrakoplovni inženjer zadužen je za nadgledanje sustava zrakoplova tijekom leta i donekle za otklanjanje kvarova.
Khairul je bio specijaliziran za manje poslovne letjelice, pa nije sigurno da je bio dovoljno stručan za rad na većem putničkom zrakoplovu.
Ranije je bio zaposlen u švicarskoj kompaniji “ExecuJet Aviation Group”, ali ta tvrtka nije potvrdila je li on još njihov zaposlenik.
Zrakoplov Malaysia Airlinesa – Boeing 777 s 227 putnika i 12 članova posade nestao je 8. ožujka na putu iz Kuala Lumpura za Peking, nešto više od sat nakon uzlijetanja i od tada traje neuspješna potraga za njim.
Trafika|Ba|Agencije|Aljazeera