Twitter se izvinio zbog zloupotrebe korisničkih podataka

Kompanija je priznala da je nekoliko godina od korisnika traženo da daju broj telefona ili imejl adresu zbog zaštite ili autentifikacije.

Twitter je zatim koristio te informacije za ciljano oglašavanje, zbog čega su američko Ministarstvo pravde i Federalna komisija za trgovinu (FTC) pokrenuli postupak protiv kompanije.

U maju se kompanija saglasila da plati kaznu od 150 miliona dolara kako bi riješila tužbu, u kojoj se navodi da je Twitter prekršio prethodnu naredbu prikupljajući lične podatke korisnika navodeći kao razlog bezbjednost naloga, da bi ih zatim koristio u komercijalne svrhe.

Pored kazne od 150 miliona dolara, Twitter je pristao da obavijesti korisnike da je zloupotrebio njihove podatke.

FTC je prošlog mjeseca saopštila da je između maja 2013. i septembra 2019. Twitter “natjerao ljude da daju svoje brojeve telefona i imejl adrese tvrdeći da je svrha toga bila da “zaštiti vaš nalog”.

Ali umjesto toga, Twitter je koristio te informacije da bi prikazivao ljudima ciljane oglase koji su kompaniji donijeli milione dolara.

U žalbi FTC-a se navodi da je Twitter koristio telefonske brojeve i imejl adrese da bi omogućio oglašivačima da ciljaju određene korisnike određenim oglasima, uparujući ove informacije sa podacima koje su već imali ili su dobili od brokera podataka.

Pomoćnica američkog državnog tužioca Vanita Gupta rekla je da kazna od 150 miliona dolara “odražava ozbiljnost optužbi protiv Twittera”.

“Kao što se navodi u žalbi, Twitter je dobijao podatke od korisnika pod izgovorom da ih koristi u bezbjednosne svrhe, ali je zatim na kraju koristio podatke i za ciljanje korisnika sa oglasima”, rekla je predsjednica FTC-a Lina Kan. “Ova praksa je uticala na više od 140 miliona korisnika Twittera, istovremeno povećavajući primarni izvor prihoda Twittera”.

U srijedu je Twitter objavio izvinjenje i zakačio ga na vrh vremenskih linija korisnika. Kompanija je rekla da je “možda tražila vaš broj telefona ili imejl adresu da bi zaštitila ili potvrdila autentičnost vašeg naloga” i da je “možda koristila ove brojeve telefona ili imejl adrese da bi vam isporučila prilagođene oglase na Twitteru do septembra 2019. godine”.

“Dana 6. juna 2022. sklopili smo nagodbu sa Federalnom komisijom za trgovinu da riješimo ovaj problem”, naveo je Twitter, tvrdeći da “nikada nisu otkrili ili podijelili broj telefona korisnika ili imejl adresu sa oglašivačima”.

“Veoma nam je žao što se to dogodilo”, navodi se u saopštenju.

Praksa je takođe bila u suprotnosti sa sporazumima o zaštiti privatnosti EU i SAD, i SAD i Švajcarske, koji primoravaju kompanije da “slijede određene principe privatnosti kako bi legalno prenijeli podatke iz zemalja EU i Švajcarske”.

Pored kazne od 150 miliona dolara, FTC je saopštila da je Twitteru zabranjeno da profitira od “na obmanjujući način prikupljenih podataka”. Twitter je primoran da obezbjedi alternativne metode dvofaktorske autentifikacije i naloženo mu je da implementira sveobuhvatan program zaštite privatnosti i informacija.

Twitter takođe mora da ograniči pristup zaposlenih ličnim podacima korisnika i obavijesti FTC ako kompanija pretrpi kršenje bezbjednosti podataka, prenosi b92.

(Haber.ba)