O brendiranju turističke destinacije južni Jadran – dolina Neretve i regionalnom povezivanju govorilo se u Mostaru u sklopu Međunarodnoga sajma gospodarstva. Vrlo važna tema za turističke zemlje poput naše, ali i susjedne Hrvatske, s kojom godinama sarađujemo na brojnim projektima. Sada i na brendiranju da bi turistički potencijali postali vidljiviji na globalnom tržištu.
Današnji turisti žele mnogo više od sunca, mora i hrane, žele aktivni turizam i jasno precizirano što im osim toga jedna zemlja može ponuditi. I žele se informirati i prije no što stignu na destinaciju. Upravo će na tomu raditi Bosna i Hercegovina i Hrvatska, posebice kada je riječ o dolini Neretve, odnosno južnom Jadranu.
„Kada brendiramo nešto, a ova regija se može bredndirati, iako obuhvata obje zemlje, da se da obećanje da ono što brendiramo i što obećavamo da turisti mogu to doživjeti u ovoj regiji, da iza toga stoje vlade“, kaže Edita Đapo, ministrica turizma i zaštite okoliša FBiH (SBB).
„Vrlo je važno, i zato smo danas ovdje, kako bismo se što više zajednički pozicionirali na tržištu. Europa je prema Europskim strateškim dokumentima za 2020, a i prema EU strateškim dokumentima za sljedeće desetljeće upravo jedinstvena destinacija. Upravo u tom segmentu gledamo i ovo današnje brendiranje južni Jadran i dolina Neretve“, istakla je Nikolina Brnjac, ministrica turizma RH.
Od Hrvatske naša zemlja može mnogo toga naučiti, pa i o brendiranju, jer je prema indeksu brendiranja po Bloom Consultingu ona na 20, a BiH na 116. mjestu. Stoga je vrlo važno nastaviti prekograničnu i suradnju na europskim strukturnim fondovima. Na taj se način može raditi na promotivnim aktivnostima i dodatnom razvoju održivog turizma, jer imamo mnogo toga ponuditi.
„Od mora, rijeka, jezera, planina, šuma, do bogate arheološke, kulturne, gastronomske, sportske, pustolovne i svake druge vrijednosti ne trebamo govoriti, ali sve to trebamo jasno pozicionirati“, navodi Nevenko Herceg, premijer HNK-a (HDZBiH).
Vrlo važan segment su i zračne luke, pa i Mostarska. Nakana je i nju uključiti u proces da bi se, među ostalim, vratila u pretpandemijski kapacitet poslovanja
„Krucijalni ili pravi cilj je da low cost ceriere, niskobudžetne avioprijevoznike koji će uspostaviti uz jeftinu karti nekoliko svjetskih destinacija kod nas“, istakao je Ivan Ljubić, direktor Zračne luke Mostar.
Vjeruje se da bi 2022. godina za turistički sektor trebala biti godina povratka. Turistički radnici su spremni.
Visoko.co.ba/federalna.ba
(Visoko.co.ba)