Bosna i Hercegovina je poznata po svojim prirodnim bogatstvima. More, planine, nacionalni parkovi, stari gradovi, kuhinja, čista izvorska voda samo su dio onoga po čemu je prepoznatljiva država koja se graniči sa Hrvatskom, Srbijom i Crnom Gorom.
Tri etničke i vjerske grupe, multikulturalnost, bogata i raznolika istorija su ono što je čini posebnom. Najhladnije zime i najtoplija ljeta, prekrasne boje zelenih planina i njeni vrhove u oblacima, neodoljivo plava jezera, snježne šume, gradove hiljadama godina stvarane, prašume, životinje ovu državu čine jedinstvenom i privlačnom za turiste.
Ipak i pored svega toga turistima iz raznih krajeva svijeta, Bosna i Hercegovina se ne nalazi na “must have” listama za putovanje. Kada bismo gledali našim očima, sigurno bismo se zapitali zašto nas svjetski turisti zaobilaze, ali moramo se staviti u njihovu poziciju i shvatiti da je u vremenu novih tehnologija i medija, društvenih mreža malo toga dostupno o turističkoj ponudi u Bosni i Hercegovini u online svijetu.
Ponude, smještaj, hrana, izleti su sve ono što jedan prosječan turista traži prilikom posjete novoj lokaciji.
Znajući probleme sa kojima se suočavaju u turističkom sektoru i nemogućnostima privlačenja stranih turista, kompanija Disrupt Group iz Banjaluke u saradnji sa brojnim stručnjacima iz oblasti turizma došla je na ideju osnivanja sajta koji će pomoći međunarodnim turistima u prepoznavanju turističkog potencijala u Bosni i Hercegovini.
Internet platforma “Tourism BH” , služi za privlačenje inostranih gostiju i promociju turističkog potencijala.
Kako ističe osnivač Disrupt Group, Bogdan Stevanović postoji ogroman nedostatak informacija namijenjenih međunarodnim turistima.
“Projekat Tourism BiH i njegova aplikacija Bihy žele da isprave takvo stanje. Kroz naše digitalne kanale donosimo brojne informacije – od savjeta za putovanja do rezervacije i prodaje karata – na jedno centralizovano mjesto. Takođe, bavimo se digitalizacijom, čiji nedostatak već neko vrijeme koči rast turističkog sektora u regionu”, objašnjava osnivač Disrupt Group.
Na portalu tourismbih.com moguće je naći sadržaj koji se odnosi na 19 lokacija širom BiH, turističke ponude, pakete i ture. Takođe posjetioci portala mogu pronaći iskustva inostranih gostiju koji su posjetili Bosnu i Hercegovinu. Ovo je jedini turistički portal koji je prilagodio svoj sadržaj domaćim i internacionalnim posjetiocima, jer je kompletan sadržaj preveden na engleski jezik.
#Bihy novi brend
Da biste postali prepoznatljivi u virtuelnom svijetu morate da pratite trendove i da budete inovativni i kreativni, te svaki put osmišljavate nešto novo. Da bi vas primjetili u moru drugih pored svega toga morate stvoriti vlastitu popularnost. Upravo to su uradili tvorci sajta “Tourism BiH” koji su osmislili hashtag bihy, koji je postao veoma popularan i korišten je na preko 17 000 objava. To im je pomoglo da promovišu Instagram stranicu koja sada ima više od 150.000 pratilaca i broje preko 1 milion mjesecnih impresija preko svih kanala.
Takođe, ono što trenutno predstavlja problem za sve u turističkom sektoru je nedostatak edukacije u polju novih tehnologija i medija, koji ne odgovaraju zahtjevima inostranih turista, zbog toga su u kompaniji Disrupt Group objavili knjigu pod nazivom “”Digitalizacijom prema turizmu 2.0 – Kako otvoriti vrata naše zemlje svijetu”.
“Ova e-knjiga predstavlja jedan mali dio našeg desetogodišnjeg iskustva u marketingu u oblasti turizma. Fokusira se na prilike i izazove koje sa sobom nosi digitalizacija i na koje načine razni subjekti u turizmu na ovo mogu odgovoriti”, kažu u Disrupt Group.
Bosna i Hercegovina ima veliki turistički potencijal i godine koje dolaze bi trebale biti povoljne za dolazak kako domaćih tako i stranih turista. Za posjetu ovim krajevima nije važno godišnje doba, jer u svakim vremenskim prilika moguće je pronaći nešto za sebe. Digitalno opismenjavanje, promocija i marketing imaju za cilj da ovu zemlju predstave cijelom svijetu, a kada se to dogodi, sve ove novine će pomoći stranim turistima da BiH stave na “must have” listu za putovanje, a domaćim malim i srednjim preduzećima da stvore povoljne uslove rada koje ih neće tjerati da po “koru hljeba” krenu van granica države.
(Poslovnenovine.ba)