U Volkswagen grupaciji već dugo postoje tehnologije za smanjenje CO2 poput mikro hibrida koja uključuje vozila opremljena sa START/STOP sistemom (engl. µHEV – micro Hybrid Electric Vehicle) . Te tehnologije nosile su oznake BlueMotion, GreenLine, ultra, itd. Ipak, razvoj novijih tehnologija omogućio je dodavanje još jedne Li-Ion baterije u cilju dodatnog smanjenja emisije CO2 i štetnih plinova. Obično je riječ o 48V bateriji (mada to može biti i 12V Li-ion baterija) koja služi za privremenu pohranu dodatne energije u cilju efikasnije podrške motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem.
„Prednosti vožnje vozila na hibridni pogon su velike. Od komfora u vožnji, uštede goriva do 0,4 l/100 km, smanjenja emisije CO2 do 8 g/km, rekuperacije dijela energije tokom kočenja itd. S obzirom da ova tehnologija ne omogućuje kretanje vozila na isključivo električni pogon ona se naziva blago hibridna tehnologija (engl. mHEV – mild HEV).
Tehnologija koja kombinuje pokretanje vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i putem električnog pogona naziva se hibridna tehnologija (eng HEV). Ova vozila se ne mogu puniti na vanjskim punjačima nego čisto tokom vožnje i imaju veoma malu autonomiju na čisto električni pogon (obično svega po par km). Naprednu verziju predstavljaju tzv. PHEV vozila (engl. plug-in HEV). Ovdje se Li-Ion baterija može dopunjavati putem vanjskih punjača za e-vozila. Prednosti su mnogo veća autonomija (obično po 50 km na čisto električni pogon) kao i veća efikasnost s obzirom na veći udio e-pogona tokom vožnje.“ istaknuo je Jasmin Lučkin , tehnički i IT trener u kompaniji Porsche BH.
Sa osvježenjem najvećeg i najluksuznijeg SEAT SUV modela, novi Tarraco sada dolazi i sa izuzetno atraktivnom verzijom pogona PHEV. Ovih dana je u Bosnu i Hercegovinu uvezen prvi takav model.
„Ponosni smo što je Seat Tarraco jedno od prvih vozila iz grupacije sa ovom tehnologijom, a koje je stiglo na naše tržište. Radi se o PHEV – Plug-in Hybrid electric vehicle verziji, koja kombinuje naš dobro poznati turbo benzinski motor 1.4 TSI sa dinamičnim i efikasnim elektro motorom. Za pokretanje elektro motora zadužena je baterija koja ima mogućnost da obezbijedi čisto električnu vožnju bez emisija gasova do 50-ak kilometara. Bateriju je moguće dopunjavati na standardnoj električnoj mreži, a samo punjenje potpuno ispražnjene baterije ne traje duže od 6 sati. U slučaju korištenja punjača veće snage, ovo vrijeme punjenje može biti i kraće. Važno je istaći da i pored brige o okolišu, performanse nisu stavljene u drugi plan. Naime, sa funkcijom SEAT boost, pritiskom na tipku vozaču je na raspolaganju 245 konjskih snaga iz oba motora, koji su garant fantastičnog užitka u vožnji.“ izjavio je Amar Čolo-rukovodilac marke SEAT u kompaniji Porsche BH.
Uz već dobro poznate karakteristike atraktivno dizajniranog Tarraca koji nudi visokokvalitetnu kabinu sa izdašnim prostorom i za do 7 putnika, najsavremenije sigurnosne i asistent sisteme, kao i povezivost posljednje generacije naših always-online vozila, sa novom PHEV verzijom je velikom SUV-u u hibridnom modusu rada dovoljno manje od 2 l goriva na stotinu pređenih kilometara. Naš put ka mobilnosti sa smanjenim emisijama gasova ovdje dobiva potpuno novi vjetar u leđa, a posebno smo ponosni i na cijenu koja je uz sve prednosti hibridne tehnologije na nivou komparabilne dizelske verzije, dodaje Čolo.
Visoko.co.ba/Seat BiH
(Visoko.co.ba)