U javnoj raspravi u svim kantonima je Prijedlog pedagoških standarda i normativa za osnovni odgoj i obrazovanje u FBiH kojeg je sačinila Radna grupa pri Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke, a koji treba biti usvojen konsenzusom, rekao je u izjavi za Fenu Damir Mašić, federalni ministar obrazovanja i nauke.
Naglasio je „da se prvi put od Daytona do danas rade jedinstveni pedagoški standardi i normativi na području Federacije BiH“.
– Prvo smo krenuli s devetogodišnjim osnovnim obrazovanjem, a nakon toga nastavljamo sa srednjim obrazovanjem kao i niz drugih aktivnosti koje bi trebale dovesti do ujednačavanja uslova pod kojima se izvodi odgojno-nastavni proces – istakao je za Fenu ministar Mašić.
Govoreći o prijedlogu koji je u javnoj raspravi, ministar Mašić kaže da je potreban konsenzus za usvajanje jedinstvenih pedagoških standarda u Federaciji.
– Ovaj dokument se mora usvojiti konsenzusom, prije svega kantonalnih ministarstava, jer ono što mi najmanje želimo jest da namećemo bilo koju vrstu obaveza i stvari koje se neće moći realizirati. Objektivno ti pedagoški standardi, odnosno normativi i prijedlozi će morati biti jedna vrsta kompromisa onoga što je potrebno i onoga što je moguće u ovim i datim okolnostima realizirati – kaže Mašić.
Ministar stambene politike Kantona Sarajevo Čedomir Lukić, koji koordinira radom Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade potvrdio je Feni da će predložena rješenja u ovom smislu podržati i Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS-a.
Povodom eventualnog ukidanja predmeta Kultura življenja, bez kojih bi prema ovom prijedlogu moglo ostati 100.000 osnovaca kaže „bilo bi nam žao da se bilo koji predmet ukine učenicima“.
-Tu nema ad hoc rješenja da jedna osoba može reći treba li se ovaj predmet ukinuti ili ne, već o tome odluku to jest prijedloge donose svi akteri zainteresovani za kvalitet obrazovnog procesa – rekao je za Fenu predsjednik Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture BiH Dževad Hadžić.
Istakao je da Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH zahtijeva da Komisija ubrza rad na usvajanju pedagoških standarda i normativa za osnovni odgoj i obrazovanje u FBiH, „što naravno treba učiniti i za srednje obrazovanje“.
Pedagoški standardi i normativi trebali bi, kaže Hadžić, ponuditi ujednačen sistem svih standarda u obrazovanju u Federaciji BiH od broja učenika, broja odjeljenja, broja zaposlenih pa do opremljenosti škola nastavnim sredstvima i pomagalima i ujednačavanja planske strukture broja predmeta i sati.
– Očekujemo potporu i Vlade FBiH, odnosno budžeta FBiH, koja do sada u segmentu opremanja škola nije bila na zadovoljavajućem nivou. Pri tome, moramo priznati da se s dolaskom ministra Damira Mašića taj dio značajno povećao – rekao je Feni predsjednik Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH Selvedin Šatorović.
Izrazio je nadu „da ćemo nakon javne rasprave imati kvalitetan dokument koji će pokušati ujednačiti uvjete za sve učenike i nastavnike na području Federacije, što je i obaveza države prema međunarodnim konvencijama o pravima djeteta“.
Trafika|Ba|Fena