Ansambl Narodnog pozorišta Mostar (NPM) ovogodišnju sezonu otvorit će u ponedjeljak, 25. novembra, premijernom izvedbom predstave “Posljednja ljubav Hasana Kaimije”, koju je prema tekstu Derviša Sušića adaptirao i rediteljski postavio direktor ovog teatra Šemsudin Gegić.
Puni kapacitet
Naša ekipa bila je na probi ovog komada, koji je vjerovatno, jedan od najsloženijih i najslojevitijih na repertoaru NPM u posljednjih 30 godina. Njegova radnja smještena je u Sarajevu, u 17. stoljeću, kada se diže pobuna protiv turske vlasti, ustvari je preslik današnjice, jer je Gegić Sušićev tekst adaptirao i režirao, kako kaže, savremenim rediteljskim prosedeom.
– Univerzalnost teksta je u tome što je sve ono što je tada tištilo Bosnu tare i danas, od svih mogućih ratničkih zastava, koje su prešle preko njene duše, turske, odnosno osmanske vlasti, austrougarske, Kraljevine Jugoslavije, bivše Jugoslavije do danas. U mom rediteljskom čitanju to se može nazvati kao prokletstvo ljepote nekog iskona, izvora kakav ima bosanski čovjek – kaže nam Gegić.
Kreativni vrisak
Fantastičan primjer za to, naglašava on, je šejh, ljekar, pjesnik Hasan Kaimija, koji je zbog svojih slobodarskih misli, duševnosti i duhovnosti potjeran iz Sarajeva u Zvornik.
– Bosanski čovjek centralna je figura ove predstave, ali, također, ovaj komad je jedan protest zbog položaja čovjeka, Bosanca, umjetnika, građanina u sadašnjem kontekstu političkog odlučivanja društva, isto kao što je bilo tada. Najbolja riječ koja sve to opisuje je umjetnički izuzetno kreativni vrisak – naglašava Gegić.
Domaće snage
U predstavi, koja je zakazana za Dan državnosti, a kroz koju se provlači i borba za jedinstveni matični broj, protesti radnika “Hidrogradnje”, događaji u Evropi i svijetu…, angažiran je skoro cijeli glumački ansambl, Emir Spahić, Ajla Hamzić, Emir Sejfić, Šerif Aljić, Amna Hadrović, Amela Kreso, Vedran Vilogorac, Mirsad Elezi, Jasmin Krpo, Goran Lozo i kao gošća na harmonici Snježana Knezović, a Gegić je, također, osmislio i scenografsko rješenje.
Avaz|Trafika|Ba