Saša Urošević, direktor kompanije Hemofarm d.o.o. Banja Luka, u intervjuu za Poslovne novine govorio je o tome kako su u proteklom periodu morali da rade još više i organizovanije, s obzirom na to da se domaće tržište oslanjalo na njih.
Kakva je bila prethodna godina za Hemofarm?
“Gledajući unazad, prošle godine zasigurno niko od nas nije mogao pomisliti s čim ćemo se suočiti u 2020. i niko nije mogao pomisliti da će godinu u kojoj smo obeležiti pandemija Covid-19. Kada govorimo o rezultatima iz 2019. mogu da kažem da je ona za Hemofarm bila je najuspešnija godina, jer smo postigli, da se izrazim košarkarkim rečnikom, triple duble, trostruki rekord – u obimu proizvodnje, proizvodnom porftoliju i prodaji. U BiH smo ostali lideri na tržistu lekova i drugu godinu zaredom smo dobitnici priznanja 100 najvećih u Bosni i Hercegovini. Takvo priznanje mnogo govori za nas i o nama. Naši pogoni u Banjoj Luci proizveli su više od milijardu tableta koje pomažu našim sugrađanima i ljudima širom sveta u borbi protiv bolesti.“
Kako ste počeli ovu godinu, koliko ste uspjeli ostvariti od planiranog?
“Godinu smo počeli izuzetno dobro na svim poljima. Prvi kvartal smo beležili rezultate proizvodnje i prodaje iznad veoma ambicioznih planova. Onda se desila situacija sa pandemijom Covid-19 i morali smo da se prilagodimo novonastaloj situaciji. Morali smo da radimo još više, napornije i organizovanije, pogotovo zbog toga što se domaće tržište oslanjalo na nas. Naš primarni zadatak bio je da, u vanrednim okolnostima, osiguramo redovno snabdevanje tržišta lekovima kako bi naši građani mogli nastaviti sa svojim terapijama. Radili smo 24/7 kako bi osigurali redovno stanje kod nas, u vanrednom stanju u zemlji i svetu. Zahvaljujući posvećenosti svih naših zaposlenih i snažnoj pomoći Štade, uspeli smo u tome. Također, u kriznim i vrlo neizvesnim trenucima, kada su neke države zatvarale granice za izvoz svojih lekova i medicinskih sredstava, mi smo stanovništvu BiH pokazali značaj i važnost domaćih fabrika i domaće proizvodnje. Nijednog trenutka nije bilo dovedeno u pitanje snabdevanje lekovima Hemofarma. Na kraju bih još dodao i da smo do sada, zaključno sa prvih sedam meseci ove godine, iznad planiranih ciljeva za period na dobrom putu ka ostvarenju godišnjih planova.“
Koliko je i na koji način pandemija koronavirusa uticala na Vaše poslovanje?
“Planeta je, u jednom trenutku, utihnula, a svakodnevni život kakav smo poznavali je prestao da postoji. Potrošnja se smanjila, a kompanije su se odjednom našle na testu sposobnosti da brzo i adekvatno reguju na promene koje su ih zadesile, te da prilagode svoje procese novonastaloj situaciji. Hemofarm je taj test položio, jer smo na vreme i detaljno reagovali u nekoliko smerova. Prilagodili smo procese kako bi obezbedili redovnost snabdevanje sirovinom i repromaterijalom, organizovali smo rad u četiri smene sedam dana u nedelji, dodatno podigli mere zaštite unutar fabrike kako bi obezbedili proizvodne pogone i obezbedili smo uslove za rad od kuće za zaposlene van proizvodnje.“
“Imali smo u tome veliku pomoć naše matične kuće Štada koja je, zajedno sa Hemofarmom, obezbedila pomoć za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Crnu Goru od ukupno 150 monitora za praćenje stanja pacijenata. Oprema je donirana zemljama u kojima Hemofarm ima svoje proizvodne pogone, pa je tako BiH donirano 30 monitora veoma bitnih za rad zdravstvenih radnika tokom praćenja vitalnih životnih funkcija pacijenata. Nastavili smo pružati pomoć, kako zdravstvenom sistemu tako i humanitarnim organizacijama u njihovoj borbi sa pandemijom. Naša podrška nastavljena je i kroz donacije Hemofarm fondacije koja je donirala zaštitnu opremu za zdravstvene radnike u 18 domova zdravlja u Bosni i Hercegovini, kako bi im obezbedili sigurnije uslove za svakodnevni rad.“
Kakvi su Vaši planovi za naredni period?
“Ekonomija nakon korone ili uz koronu biće svakako drugačija, a iz pandemije smo svi naučili mnogo i svedočili kako se u nepoznatim i neregularnim uslovima obezbeđuje redovan rad. Naši planovi su da budemo još bolji, da ostanemo lideri na tržištu pružajući kvalitetnu, modernu i dostupnu terapiju kroz širok portfolio proizvoda, te da nastavimo pomagati zajednici kao i do sada. Iako je danas, između ljudi prisutna fizička distanca, saradnja ne staje ni na trenutak. Ljudi su povezani digitalno i upravo je ova situacija pokazala važnost digitalizacije i njenu svrsishodnost. Planiramo da budemo lider i na polju digitalne transformacije u svim segmentima našeg poslovanja. Pokrenuti su mnogi projekti na ovom polju i mogu reći da već ubiramo plodove rada. Nastavljamo da poslujemo odgovorno i u skladu sa našom misijom – da kao partner od poverenja vodimo računa o zdravlju ljudi”.
Piše: Minela Pamuk
Poslovne novine