Prije godinu dana, u zemljama Europske Unije na snagu je stupila uredba GDPR. Otkad je GDPR stupio na snagu, mnogo se dogodilo na području globalne privatnosti. Tvrtke koje prikupljaju i obrađuju osobne podatke za osobe koje žive u EU prilagodile su se, implementirajući nove sustave i procese kako bi se osiguralo da pojedinci shvate koji se podaci prikupljaju o njima, da ih mogu ispraviti ako su netočni ili ih pak obrisati i premjestiti negdje drugdje ako to požele.
To je poboljšalo način na koji tvrtke obrađuju osobne podatke svojih klijenata, ali i nadahnulo globalni pokret zbog kojeg zemlje širom svijeta usvajaju nove zakone o privatnosti temeljene na GDPR-u. Brazil, Kina, Indija, Japan, Južna Koreja i Tajland neke su od zemalja koje su usvojile nove zakone, predložile novu legislativu ili razmotrile izmjene postojećih zakona koji će uskladiti njihove propise o privatnosti s GDPR-om.
Godinu dana kasnije, sve više korisnika koristi Microsoftovu nadzornu ploču za privatnost, što je jasan znak da korisnici žele biti ovlašteni upravljati vlastitim podacima. Otkako je GDPR stupio na snagu, više od 18 milijuna ljudi iz cijelog svijeta koristilo je Microsoftov alat za upravljanje osobnim podacima. Najviša razina angažmana, kako po stanovniku, tako i u apsolutnim brojkama, i dalje dolazi iz Sjedinjenih Država gdje je oko 6,7 milijuna korisnika GDPR nadzorne ploče. Nije iznenađujuće da stanovnici europskih zemalja obuhvaćenih programom GDPR također čine značajan postotak korisnika nadzorne ploče za privatnost – dosad se više od 4 milijuna korisnika u EU prijavilo za upravljanje podacima.
No potražnja je uistinu globalna. Japan zauzima 2. mjesto u korištenju nadzorne ploče za privatnost, a Kanada je na petom mjestu. Među prvih 10 su i Brazil, Kina, Meksiko i Australija.
GDPR je poboljšao način na koji tvrtke obrađuju podatke i koristio je globalnim potrošačima:
- Pomogao je potrošačima da vjeruju da mogu sigurno i slobodno koristiti digitalne tehnologije širom svijeta.
- Tvrtke su pokazale da mogu usvojiti GDPR i uspješno su postavile nove sustave kako bi osigurale da ljudi razumiju i mogu upravljati svojim osobnim podacima.
- GDPR je nadahnuo globalni pokret u smjeru snažnije regulacije privatnosti usvajanjem novih zakona u Brazilu, Kini, Indiji, Japanu, Južnoj Koreji, Tajlandu i drugdje.
„Kako bismo podigli važnost privatnosti i ugradili je u naše operativne sustave, tvrtke poput Microsofta koje su u potpunosti prihvatile GDPR, prošle su duboku kulturnu promjenu koja počinje na izvršnoj razini i doseže cijelu organizaciju. Danas je u Microsoftu naša odgovornost da zaštitimo privatnost naših klijenata polazna točka za sve što radimo. Naša predanost većoj korisničkoj kontroli i osnaživanju jača je nego ikad,“ rekla je Julie Brill, korporativna potpredsjednica i zamjenica glavnog savjetnika u Microsoftu, te dodala: „Microsoft nudi i alate za pomoć svojim klijentima u ispunjavanju vlastitih obveza privatnosti prema GDPR-u. Kako bi programerima igara bilo lakše udovoljiti GDPR-u, razvijeni su alati koji omogućuju gamerima da pregledavaju ili brišu podatke pohranjene o njima. Microsoft Isporučuje značajke koje poboljšavaju način na koji tvrtke čuvaju osjetljive podatke i štite privatnost svojih zaposlenika i klijenata. Nudimo šifriranje kako bismo tvrtkama omogućili zaštitu osjetljivih podataka, uključujući kreditne kartice i nacionalne ID-ove, kao što su američki brojevi socijalnog osiguranja. Kako bismo tvrtkama pomogli u čuvanju osjetljivih informacija na mobilnim uređajima, najavili smo skup naprednih mogućnosti privatnosti i sigurnosti koji tvrtkinim IT administratorima omogućuju da bolje provedu pravila o zaštiti privatnosti i sigurnosti. U travnju smo izdali nove alate za privatnost za Office365 ProPlus koji pružaju veću kontrolu nad dijagnostičkim podacima koji se šalju Microsoftu, kao i opcijskim značajkama temeljenim na oblaku u sustavu Office koje poboljšavaju funkcionalnost.“
Brill naglašava kako Microsoft treba nastaviti graditi na onome što je Europa učinila s GDPR-om, sa sljedećim ciljevima:
- Ključno je da zakoni o privatnosti budu interoperabilni kako bi se podaci mogli učinkovito prenijeti preko državnih granica.
- Interoperabilnost će pomoći manjim tvrtkama u inoviranju smanjenjem troškova i složenosti usklađenosti, osiguravajući da tvrtke ne moraju ispunjavati različite – pa čak i proturječne zahtjeve – a istovremeno korisnicima pružajući maksimalnu zaštitu.
- Zemlja za koju se nadamo da će usvojiti zakon o privatnosti snažan poput GDPR-a, a interoperabilan s GDPR-om, jest SAD.
- Ohrabreni smo što je država Kalifornija usvojila snažan zakon, te što smo vidjeli aktivnosti u nacionalnom zakonodavstvu SAD-a, pa je prioritet nastaviti raditi sa zakonodavcima u SAD i diljem svijeta koji će korisnicima omogućiti jednako snažnu zaštitu.
(Izvor: www.media-marketing.com)