Direktor Agencije za digitalni marketing COVER, regionalni edukator za digitalno oglašavanje i magistar komunikologije, Admir Velić, za portal trafika.ba odgovorio je na pitanja o digitalnom marketingu i njegovoj efikasnosti, koji mijenjaju ne samo svijet poslovanja nego i kompletnog ponašanja kod ljudi.
Kolege i brojni učesnici seminara na kojima se Velić pojavljuje u ulozi predavača za njega tvrde da većina njegovih odgovora na komplikovana pitanja o digitalnom oglašavanju kreću sa “Pa vrlo jednostavno…”, što je, vrlo vjerovatno, i osnovni ključ njegovog uspjeha.
- Bavite se digitalnim marketingom, kažite nam koliko je potreba za takvim vidom marketinga prepoznata u poslovnom svijetu u Bosni i Hercegovini? Molimo, objasnite čitateljima portala trafika.ba šta u osnovici podrazumijeva digitalni marketing?
Sve više firmi u Bosni i Hercegovini se odlučuju da digitalnim marketingom dođu do kupaca za svoje proizvode i usluge. Treba se razjasniti, jer vlada mišljenje da je digitalni marketing (samo) Facebook oglašavanje. Naravno da to nije tačno, digitalni marketing čine svi oblici marketinga i promocije putem digitalnih kanala. Tu uključujemo, kada govorimo o našoj zemlji društvene mreže Facebook i Instagram, koje ne smijemo nikako izostaviti, i one manje popularne Twitter i LinkedIn. Digitalni marketing su i web stranice, i njihove prodajne strane, koje će kupca uvjeriti da ono što klijent prodaje je dobro i rješenje za njegov problem. Digitalni marketing je svakako i Google oglašavanje, kako u google pretragama, tako i oglašavanje na mrežama portala, Gmailu, Youtubeu. Naravno, ne smijemo zaboraviti ni Email marketing, koji je itetako moćno sredstvo ako se radi na pravi način. Čest je slučaj da firme “kupuju” email liste, i onda su nezadovoljne rezultatima. Digitalni marketingom i oni mali mogu da preteknu veće, samo ako ga rade na pravi način.
Ipak, rekao bih da je potreba za digitalnim marketingom u Bosni i Hercegovini mnogo veća od njegove same upotrebe. Zato kompanijama u BiH preporučujem “ne čekajte, već danas, započnite svoj digitalni put uspjeha”. Ulaganje u digitalni marketing je pametna investicija, koja donosi dugoročne i sigurne rezultate. Vrijedi još istaći da i pored sve veće upotrebe, veliki broj firmi iz Bosne i Hercegovine ne koristi digitalni marketing kao oblik oglašavanja, i ne koristi njegove potencijalne i benefite koje donosi. Tako bih napravio podjelu firmi na tri dijela, firme koje rade digitalni marketing na pravi način, i tih je najmanje, zatim firme koje rade digitalni marketing ali bez nekog uspjeha, ili ga pogrešno rade, i firme koje zanemaruju digitalni marketing, kojih je najviše.
- Za digitalno oglašavanje se tvrdi da je daleko isplativije i učinkovitije od tradicionalnog vida oglašavanja, o čemu se zapravo radi?
Ako posmatramo iz ugla jednog malog poduzetnika, da bi se za njega čulo tradicionalnim vidom oglašavanja, on bi trebao da zakupi minimalno dva medija. Barem jednu lokalnu TV i radio stranicu, i plus uzeti još jedan vid štampanog marketinga (letak, plakat, brošura). Za te oblike oglašavanja bi mu, ako se radi o maloj sredini iz koje je on trebalo minimalno 1500 KM mjesečno. I upitno je do koje lokacije bi mogao da dobaci. Kada bi samo trećinu tog iznosa uložio u digitalni marketing, on bi mogao da pokrije cijelu Bosnu i Hercegovinu. Još ako bi imao kvalitetan sadržanj, ne bi mu trebao ni toliki iznos.
- Da li to znači da digitalno oglašavanje jeftino?
Ne mogu nikada da kažem da je jeftino. Jer onda klijenti misli da za 1 euro dnevno mogu prodati robe i usluga u vrijednosti 2.000 KM. Zato kažem da digitalno oglašavanje je jeftinije i povoljnije od bilo kojeg drugog oblika oglašavanja. Da iznos koji biste dali za reklamu u novinama, reklamu na radiju i slično samo usmjerite u digitalni marketing, i postit ćete mnogo bolje rezultate.
- Osim angažovanja agencija za digitalni marketing poput Vaše, kompanije sa kojima radite često traže obuku i mentorstvo iz vaše ekspertize kako bi mogli dalje nastaviti sami, a kako se trendovi digitalnog marketinga vežu za brzoprolazne tehnološke trendove tako je i edukacija iz te oblasti relativno kratkog roka trajanja. Stoga se nameće pitanje koliko zapravo Vi morate često da obnavljate svoje znanje i testirate nove alate oglašavanja?
Kada sam se počeo zanimati za digitalni marketing, a to je bilo prije više od deset godina, kada sam prvi put napravio plaćenu reklamu, bilo je drastično drugačije nego li je to danas slučaj. Da sam ostao na tom nivou, sigurno da danas ne bismo radili ovaj intervju, jer vam ne bih bio interesantan. Digitalni marketing podrazumjeva konstantno učenje, primjenu u praksi, testiranje, isprobavanje novih opcija na digitalnim kanalima, koji se gotovo svakodnevno osvježavaju. Da biste bili digitalni marketar prije svega morate voljeti ovaj posao, jer je on i u neku ruku adrenalinski. Npr. napravite 3 reklame, sa tri različite poruke i gledate koja će vam dati najbolje rezultate, na koju će kupci najbolje da reaguju. To ne možete sa tradicionalnim načinom oglašavanja.
- 16.02.2019. ste gost predavač na seminaru “Osnove PR-a i content marketinga”, koji organizuje Agencija za komunikacije EBBE COMMS. Šta će učesnici seminara naučiti od Vas?
Naredne subote održava se seminar u Sarajevu na kojem će učesnici, između ostalog, imati priliku da nauče kako da započnu svoju promociju putem digitalnog marketinga. Nije dovoljno stisnuti samo “boost post” i reći ja koristim digitalni marketing. To je ipak rekli bismo nauka za sebe. Bitno je kako se pripremite, da napravite svoju strategiju, koju ćete uz pomoć taktika i tehnika da implementirate, i pokažete se potencijalnim kupcima. Vaša reklama će kupcima biti prikazana samo 1-2 sekunde, i ako tu priliku prokockate, da budete zanimljivi, sigurno da drugu nećete više dobiti. Digitalni marketing vam može pomoći u poslu i karijeri, biznisu koji vodite, ako radite u marketingu, ne smijete zaboraviti digitalni marketing. Također, digitalni marketing pomaže i studentima, posebno ekonomskih i poslovnih fakulteta, da nauče sve ono što danas klijenti očekuju i traže od njih. Teško će se na bilo kojem fakultetu pričati o digitalnom marketingu. Zato, ponovit ću rečenicu sa početka. Ne čekajte, već danas počnite upotrebljavati digitalni marketing, jer će vam on donijeti brojne benefite, koje ćete moći da unovčite.
PRIJAVE ZA SEMINAR “OSNOVE PR-a I CONTENT MARKETINGA” OTVORENE DO 13.02.2019. – Prijave putem online formulara OVDJE.