Švedska kritika o radovima Mensura Porovića: Njegovi mali radovi su VELIKI

Izložba Mensura Porovića pod nazivom „Dansande derevicher“, koja je prošlog mjeseca otvorena u Umjetničkoj galeriji u švedskom gradu Hernesand (Härnösand), naišla je na veoma pozitivne kritike. Radove, koji simboliziraju pokret derviša, švedska publika odlično je prihvatila, pa kako kaže umjetnik, došao je u priliku da na samom otvaranju napravi jedan od radova.

„Već samo ime izložbe “Plešući derviši” rađa jedno posebno osjećanje koje uzdiže i otvara um. Kaligrafske slike Mensura Porovića pričaju jednu priču na jednom posebnom jeziku – jeziku koji sadrži cijelu beskonačnost. Priča koja se vremenom ogoljava, gdje se detalji odbacuju. Priča se pojednostavljuje, da bi ostavila prostor za nešto puno, puno veće. I baš zato, kad više ništa svažno ne stoji na putu doseže se to, to što umjetnik pokušava ispričati. Ispričati, predstaviti i saopštiti preko nevidljivih talasa koji nas nose u taj prostor neiskazivog. Njegovi mali radovi su VELIKI“, stoji između ostalog u recenziji objavljenoj u tamošnjem časopisu za likovnu umjetnost VOLYM.

Na oduševljenje Porovića istu večer bilo je i ogromno interesovanje švedskih medija, pa tako u novinama „Tidningen Ångermanland“ stoji da kada Mensur Porović izlaže svoje radove tada stoji najveće pitanje od svih pitanja u centru.

„Jedan ples. Dva pokreta kistom. Jedinstvo između boga i čovjeka. Radi se o najvećoj mogućoj jednostavnosti, najvećoj mogućoj dubini koja čini da se ja prisjetim hernesandskog najvećeg umjetnika Rune Hagberga, koji je tražio svoj duhovni put koristeći kaligrafske znakove rađene tušem. On je svojevremeno kazao kako je slika sama po sebi neinteresantna, već je radnja, pokret ono sto je važno”, stoji u novinama.

Izložba će biti otvorena do sutra, a Mensur Porović se u Sarajevo vratio planirajući već nova djela.