Photo: Almin Zrno
Bosanskohercegovački modni dizajner Milan Senić, na radost brojnih ljubitelja njegove mode, nakon kraće pauze, vratio se na modnu scenu sa novom kolekcijom. Senić, kako kaže, dizajnira odjeću kakvu bi i sam nosio, a svoju radoznalu prirodu i eksperimentisanje uspješno prenosi na svoje kreacije.
Za portal Trafika.ba otkrio je svoje utiske nakon lansiranja kolekcije “Intuition” koja je predstavljena i na Serbia Fashion Weeku, ali i gdje se njegova odjeća može kupiti.
Sa posljednjom kolekcijom imali ste reviju na Serbia Fashion Weeku u Novom Sadu. Kakvi su Vaši dojmovi?
U aprilu ove godine predstavio sam mušku kolekciju za jesen/zimu 2018. na Serbia fashion week u Novom Sadu. Nosim isključivo i samo lijepe dojmove. Pozitivno sam iznenađen profesionalizmom, ozbiljnošću , prijateljskom i kosmopolitskom atmosferom cijele manifestacije. Drago mi je da sam imao priliku izlagati na Serbia Fashion Weeku ne samo radi pozitivnih kritika koje sam dobio za moj rad nego i radi činjenice da tu imate priliku sresti i razgovarati sa suhim profesionalcima iz modne industrije na svjetskom nivou, ćuti konstruktivnu kritiku, napraviti dobre kontakte i ostvariti zanimljive saradnje.
Odani ste rokerskom modnom stilu i po tome se prilično izdvajate iz mase bh. dizajnera, koliko sebi dozvoljavate eksperimentiranje sa stilom i možemo li nekad očekivati nekog posve drugačijeg Milana Senića kad su u pitanju Vaše kreacije?
Po prirodi sam radoznao i volim uvijek isprobavati nešto novo. Nadam se da to uspijevam prenositi i na ono što radim. U bilo kojoj kreativnoj oblasti postoje zamke profesije. Jedan od razloga zašto sam izabrao modni dizajn kao profesiju jeste što mi modni dizajn uvijek omogućava da idem dalje, istražujem nešto novo, na neki način sa svakim novim projektom budem drugačiji. Sa druge strane ako se kao autor krenete ponavljati pod “izgovorom” da njegujete svoj pravac, vrlo brzo publici postajete dosadni i nezanimljivi, kako publici tako i sebi. Potrebna je doza hrabrosti i izoštrena intuicija svaki put kada uspijete pomiriti više uslova koji se postavljaju pred vas kao dizajnera. Hrabrost u smislu izlaska iz svoje zone komfora, intuicije u smislu pokušaja da tržištu ponudite ono što bi u tom aktuelnom trenutku moglo biti zanimljivo, a istovremeno i drugačije od svega ponuđenog. Za mene se vezao epitet dark dizajnera, ali s obzirom da je naše tržište preplavljeno wannabe dark minimalističkim dizajnom, kod mene se stvorila potreba da se izrazim kroz boje. Mislim da je aktuelna kolekcija “Intuition” logičan nastavak mog kreativnog istraživanja forme, ali i dokaz da se kao dizajner ne držim provjereno svoje crno-bijele zone komfora, nego mogu jednako uspješno raditi sa bojama.
Koliko je potrebno da se više komercijalizira Vaša moda? Gdje smatrate da su kočnice koje Vam usporavaju put ka tome?
Zanimljivo pitanje, s obzirom da sebe vidim kao komercijalnog (nosivog) dizajnera. Kao dizajner koji već duže vrijeme egzistira na našoj modnoj sceni, mislim da su se pojedini akteri naše modne scene previše približili publici, da ne kažem da su svojim radom krenuli podilaziti publici, po štetu samog modnog dizajna kao i same modne scene, a proces je zapravo trebao biti obrnut, publika se trebala približiti dizajnerima. Razmišljam o komercijalnoj liniji svoje odjeće, ali mi to nije prioritet iz prostog razloga što tržite i publika u ovom momentu imaju dosta ponude, brze i lako dostupne mode.
Jedan ste od rijetkih samostalnih dizajnera koji rade muške kolekcije, da li Vam je lakše dizajnirati muške kreacije od ženskih?
Dizajnirati modu za muškarce mi predsavlja profesionalni izazov, ali je zahtjevnije iz prostog razloga jer je muška moda strožija, puna ograničenja, te lako možete otići u krajnost zvana vizuelni krah. Sa druge strane kada dizajniram mušku kolekciju, dizajniram odjeću kakvu bi i sam nosio, tako da je to uslovno rečeno olakšavajuća okolnost. U praksi se pokazalo da dosta mog dizajna namjenjanog muškarcima moguće je uspješno primjeniti i u ženskoj modi, odnosno uz upotrebu konstrukcije odjevnog predmeta prilagođenog ženskom tijelu, isti dizajn je primjenjiv i za žene i za muškarce.
Gdje pronalazite inspiraciju za kreacije?
Inspiracija je nepredvidljiva i nikad je ne mogu definisati. Mislim da to dolazi spontano i više je akumulirana kreativna energija koja zapravo proizilazi iz načina života, okruženja kojeg sami kreirate, rada na sebi, kontinuiranog istraživanja… Idealna situacija je kada možete stvarati u miru i 100% posvetiti se kreativnom procesu, a podršku uvijek daje dobra muzika, film, pozorište, arhitektura, meditacija…
U decembru je u Mostaru održana druga Fashion Arena gdje ste prikazali reviju za aktuelnu sezonu ženske mode, da li ste zadovoljni?
Ženska kolekcija za proljeće /ljeto 2018 nosi naziv “Intuition” i premijerno je prikazana na mostarskoj Fashion Areni u decembru 2017, i nadam se da će ovaj projekt imati svoj kontinuitet jer ima ogroman potencijal za našu modnu scenu. Kolekcija predstavlja svojevrstan presedan, jer sam se ovaj put izrazio kroz boje, gdje dominiraju nijanse plave, maslinasto zelene kao i bijele. Mogu slobodno reći da sam zadovoljan reakcijama pubike na kolekciju “Intuition” u bojama kao i cjelokupnom pričom oko nove kolekcije. Urađeni su i vizuali koji će uskoro biti predstavljeni. Zaštitno lice projekta “Intuition”je Hilda Halilović, Sarajka koja već nekoiko godina gradi uspješnu karijeru modela u inostranstvu, a zastupa je Relatum model management.
Gdje se može kupiti Vaša odjeća?
Trenutno koncept prodaje je baziran po principu naručivanja, a preferiram raditi costume made, dakle po mjerama klijenata. Sve koje zanima moj rad mogu me kontaktirati putem oficijalne Facebook stranice kao i Instagram profila.
(Razgovarala: Adna Tatarević)