“Krugovi prijatelja” prvi put u BiH: “Djeca znaju šta su njihove potrebe, dijete najbolje može pomoći drugom djetetu”

U Sarajevu su prezentirani rezultati programa “Regionalnom saradnjom do inkluzivnog obrazovanja-Metodologija Krugovi prijatelja” koji je koristeći spomenutu metodologiju po prvi put u BiH protekle dvije godine realiziran u 10 osnovnih škola i dva vrtića u Kantonu Sarajevo uz podršku “Open Society London”.

“Mi smo ovom metodologijom otvorili jednu priču o nama, o društvu – koliko je bitno da vodimo računa jedni o drugima i koliko je značajno da djecu u najranijem uzrastu učimo socijalnim vještinama i o važnosti odnosa. Djetetu je bitno da je sa drugom djecom, iako često mi odrasli mislimo da mi najbolje znamo šta je dobro za dijete, zapravo smo ovom metodologijom potpuno demantirali taj stav utvrđujući istinu da samo djeca znaju šta su njihove potrebe i da dijete najbolje može  pomoći drugom djetetu”, kazala je na prezentaciji rezultata ANka Izetbegović, direktorica Udruženja “Duga” dodajući da su rezultati postignuti kroz ovaj dvogodišnji program otvorili nadu da će se njegova primjena i nastaviti te da je “otvoren prostor da na jedan drugačiji način promišljamo o djetetu i o potrebama djeteta”:

“Skrenuli smo pažnju sa tog natjecateljskog duha, gdje samo neki i pojedini mogu biti najbolji i vratili nas na naše iskonsko da svako dijete, svaka osoba ima potrebu da pripada, da bude voljeno i da bude u krugu osoba, u slučaju djece – njihovih vršnjaka, koji ih prihvataju”, dodala je Anka Izetbegović.

Pomoćnica ministra za nauku i obrazovanje FBiH Nadija Bandić istaknula je specifičnost metodologije “Krugovi prijatelja” I njen pozitivan uticaj na djecu:

“Ova specifična metodologija ‘Krugovi prijatelja’, koja ima za cilj kreiranje mreže podrške za svako dijete, je i poseban vid borbe protiv izoliranosti pojedinca, njegove otuđenosti, zatočenosti u vlastiti svijet koji je nerijetko prepun zebnji, nemogućnosti suočavanja sa izazovima života, tuge zbog neprihvatanja, usamljenosti, osjećaja odbačenosti… a odgojno-obrazovne ustanove su fundamentalna mjesta za oporavak, prihvatanje i ponovno uključivanje u tokove života. U tome je plemenitost ovog inovativnog koncepta koji se prvi put primjenjuje u BiH, i za čije prihvatanje je potrebna posebna vrsta odvažnosti i plemenitosti”, kazala je Nadija Bandić.

Amela Spahić, majka dječaka koji je “Krug prijatelja” prošao u vrtiću “Biser” u Sarajevu kazala je kako je primijetila pozitivne pomake:

“Moje dijete je pokazalo veliki progres, zahvaljujući ‘Krugovima prijatelja'”, kazala je Amela Spahić dok je svoje pozitivne dojmove podijelila i Muamera Lindov, profesorica razredne nastave u Osnovnoj školi “Džemaludin Čaušević” u Sarajevu:

“Živimo u vrijeme kada ne obraćamo pažnju na životne probleme djece  i previše se fokusiramo na školski uspjeh… Kroz projekat ‘Krug prijatelja’ promijenila sam i sebe, nakon 25 godina staža, preispitujući ono što mi djeca govore”, kazala je Muamera Lindov.

U program je tokom dvije godine trajanja bilo uključeno više od 300 djece uzrasta od četiri do 14 godina, održane su i radionice s roditeljima, a obuku su uz mentorstvo “Centra za interaktivnu pedagogiju” iz Beograda vodili stručnjaci iz “Inclusive Solutions” iz Velike Britanije.