Kako do bolje pozicije na tražilicama?

Ranije smo pisali o tome da li vam treba web stranica i dali smo jasan odgovor. Ako ste nas poslušali i napravili web stranicu (nadamo se koristeći mojWeb) sada je pitanje šta dalje? Da li se vaša stranica pojavljuje na pretraživačima?

Dosta ljudi smatra da je objavljivanje web stranice, tj. postavljanje na aktivnu domenu, završen posao. To je jedino slučaj, ako želite da vašu stranicu posjete samo oni koji imaju vašu web adresu ili direktan link na stranicu. Svi ostali će imati problem da je pronađu.

Ukoliko imate svoju web stranicu ili blog sigurno želite da vas što više ljudi može pronaći, tj. da budete dobro rangirani na pretraživačima. Međutim, samo postojanje stranice, bez obzira koliko je ona privlačna i optimizirana, neće obezbijediti dobru poziciju. Naime rang web stranice najviše zavisi od broja posjeta na stranici (to podiže njenu relevantnost), a kako postići veliki broj posjeta na stranicu koju niko ne može naći? Proces postizanja dobre pozicije i vidljivosti je dugotrajan, a da bi ga ubrzali morate pokrenuti niz aktivnosti koje će dovesti posjetioce na vašu web stranicu.

U nastavku donosimo šta je neophodno poduzeti za bolju poziciju web stranice na tražilicama.

1.     Kvalitetan sadržaj i informacije

Temelj svake strategije povećanja broja posjeta su relevantne i dobre informacije prilagođene onima koje želite privući na svoju stranicu. Google je nadogradnjom algoritma (tzv. Google Panda & Penguin) definisao kvalitetan sadržaj kao najbitniju komponentu svake web stranice. Veća količina kvalitetnog sadržaja pomaže kod niza situacija – na primjer, veća je vjerovatnoća da ćete imati informacije korisne za određenu osobu, dalje, veća je vjerovatnoća da će vaše informacije uključivati ključne fraze koje ljudi traže i naravno, uz više relevantnog sadržaja veće su šanse da će vas druge web stranice navesti kao primjer ili referencu.  Ovdje naravno treba spomenuti i to da će relevantan sadražaj na stranici sigurno više zainteresovati ljude koji su vas našli preko pretraživača (to je sadržaj koji su tražili) i navesti ih da ponovo posjete vašu stranicu.

2.     Povezanost stranice (dolazni linkovi)

Linkovi sa drugih web stranica do vaše stranice su kritični aspekt optimizacije (SEO). Nekoliko linkova na drugim stranicama će pomoći da vas pretraživači pronađu, ali puno linkova će im pokazati da je vaša stranica bitna i važan resurs za sadržaj koji nudite.

Što više dolaznih linkova imate sa vjerodostojnih web stranica, bolje ćete biti rangirani u rezultatima pretrage. Da biste provjerili koje dolazne linkove je Google indeksirao za vašu stranicu unesite “link: www.vasadomena.ba” u Google pretraživanje. Rezultirajući popis neće uključivati baš sve linkove, ali je dobar prikaz količine visoko kvalitetnih dolaznih veza.

Kako pridobiti druge da se povežu sa vašom web stranicom? Postoje web stranice, registrari, direktoriji, koje imaju spisak svih subjekata iz vaše djelatnosti. Osiguravanje linka na tim stranicama je dobar početak. Dalje, dogovorite međusobnu vezu sa vašim partnerima, kooperantima, saradnicima. Koristan sadržaj i informacije iz vaše djelatnosti i branše, kao što su izvještaji, članci, uputstva, vlastiti direktoriji i sl., takođe mogu navesti druge da svoje posjetioce upućuju na vas.

3.     Uložite u ključne riječi i izraze

Ljudi svakodnevno pretražuju interenet da bi došli do potrebnih informacija i to tako što u tražilice unesu nekoliko prvih riječi koje im padnu na pamet vezano za problem koji rješavaju ili temu koju istražuju. To su zapravo ključne riječi i izrazi. Prepoznavanje ključnih riječi koje će ljudi koristiti, a za koje želite da ih povežu sa vama, je ključni korak u optimizaciji. Idealno bi bilo da definišete ključne riječi ne samo za web stranicu u cjelini nego i za svaki sadržaj na web stranici koji bi mogao imati korisne informacije za ciljanu publiku. Kada želite veći broj kvalitetnih posjeta na vašoj web stranici, najbolja opcija je ulaganje u ključne riječi koje će vaša ciljana skupina tražiti. Na primjer, ako imate riblji restoran u Tuzli, ključne riječi koje bi trebali koristiti su „Najbolji riblji restoran u Tuzli“, a ne samo „najbolji riblji restoran“. Na taj način vas pronalaze oni kojima je ta informacija korisna i od čije posjete ćete vi imati koristi.

Iskoristite moć društvenih mreža
Da li maksimalno koristite mogućnosti koje vam nude društveni mediji? Uključite podatke s vaše web stranice na profilima svih društvenim mrežama. Također, putem profila pozovite pratioce da posjete vašu web stranicu, ili je uključite u barem 10% svojih postova. Oglašavanje na društvenim mrežama također može biti odličan način za povećanje prometa na vašu stranice ili da dođete do novih korisnika, odnosno potencijalnih klijenata.

5.     Održavajte stranicu

Pokušajte da dodajete nove priče, članke, izvještaje i slično kako bi pretraživači imali uvid u vašu stranicu, odnosno kako bi znali da objavljujete novi sadržaj i držite je „svježom“. Ukoliko stranicu jako rijetko osvježite novim informacijama, pretraživači je neće smatrati relevantnom i neće prikazivati vaš sadržaj.

6.     Učestvujte u diskusijama

I za kraj, ako imate strpljenja da isprobate iznimno organski način sticanja prometa, možete sudjelovati u raspravama na blogovima, forumima i društvenim mrežama. Osim što vam omogućava da se predstavite kao poznavalac, aktivni vođa, daje vam i priliku da postavite svoj link u profilu ili potpisu.

[email protected]

[email protected]

(Izvorni tekst: za sadržaj odgovara isključivo izvor informacije)

 

Trafika|Ba